2016/01/30

ORIENTAZIOA ETA AUKEREN INGURUAN HAUSNARTZEN



ORIENTAZIO HEZKIDETZAILEA:

Ikasleak orientatzea, bizitzan, ikasketetan eta lanbidean bidea aukera dezaten, askatasun eta aukera-aniztasuna errespetatuz eta genero-balintzapenik gabe”



2015eko PISAko txostenak genero desberdintasuna agerian jartzen ditu. Besteak beste, arrazoi hauek emten ditu:
-15 urterekin neskek mutilek baino errendimendu hobeagoa dute irakurketan, matematiketan eta zientzietan, beranduago egoera aldatu egiten da. Mutilen kopuru handiagoak kontsideratzen duela eskola denbora galtzea dela.
- Ingeniaritza edo informatika gradua gehien bat mutilek aukeratzen dute. Osasun zientziak, aldiz, neskek.
- Mutilek baino nesken %10 gehiagok uste du ez dagoela lanerako prest

Bestetik dio:

- Irakasleek, errendimendu berdineko neska-mutilen frogen balorazioak desberdinak izaten dira: irakurmen frogetan neskei nota handiagoa jartzen zaie eta matematiketan mutilei.
- Familien espektatibak ere desberdinak dira. Errendimendu berdineko seme-alaben kasuan, mutilek ingeniaritza, matematika edo zientzietako karrerak egitea espero dute eta ez neskek.


Lan munduan ere desberdintasunak antxekoak dira. Adibidez, mundu mailan emakumeek %24 gutxiago irabazten dute. Bestetik, zuzendaritza postuen %13 bakarrik betetzen dute emakumeek.



http://www.antena3.com//videos-online/noticias/economia/noviembre-dia-que-mujeres-trabajan-gratis_2015110200185.html


Maila ofizialean, dokumentuetan eta gidetan, hezkidetza txertatzeko bidea topatu dezakegu, baina errealitateak esaten digu zenbait kontraesan bizi ditugula gure praktikan,adibidez:

- Espazioetan mutilak nagusitu egiten dira eta baliabideak genero-rolen arabera erabiltzen dira
- Neskek espazio publikoetan normaltasunez parte hartzeko zailtasunak dituzte
- Oraindik ere neskei arreta gutxiago ematen diegu
- Nesken ekarpenenei edo esandakorari balio eskasagoa ematen zaio

Errealitatea hau izani hau izanik, ikastetxean/jendartean lantzeko erronkak:

Errealitatea hau izani hau izanik, ikastetxean/jendartean lantzeko erronkak:
- Irakasleen eta familien aurreiritziak eta espektatibak berrikusi eta agertzen den sexismoa baztertu.
- Nesken konfiantza sendotu, matematika eta zientzietan entsegu-errore prozesuak ziurtasunez bizitzeko askatasuna eta errefortzuak eman.
- Mutilen jarrera hobetu: ikasteko orduak eta ikasteko laguntza zaindu, joko egokiak aukeratu eta horretan igarotako denbora neurtu …




iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina