ORIENTAZIO
HEZKIDETZAILEA:
“Ikasleak
orientatzea, bizitzan, ikasketetan eta lanbidean bidea aukera
dezaten, askatasun eta aukera-aniztasuna errespetatuz eta
genero-balintzapenik gabe”
2015eko
PISAko txostenak genero desberdintasuna agerian jartzen ditu. Besteak
beste, arrazoi hauek emten ditu:
-15
urterekin neskek mutilek baino errendimendu hobeagoa dute
irakurketan, matematiketan eta zientzietan, beranduago
egoera aldatu egiten da. Mutilen
kopuru handiagoak kontsideratzen duela eskola denbora galtzea dela.
-
Ingeniaritza
edo informatika gradua gehien
bat mutilek aukeratzen dute. Osasun zientziak, aldiz, neskek.
-
Mutilek
baino nesken %10 gehiagok uste du ez dagoela lanerako prest
Bestetik
dio:
-
Irakasleek, errendimendu
berdineko neska-mutilen frogen balorazioak desberdinak izaten dira:
irakurmen frogetan neskei nota handiagoa jartzen zaie eta
matematiketan mutilei.
-
Familien
espektatibak
ere desberdinak dira.
Errendimendu berdineko seme-alaben kasuan, mutilek ingeniaritza,
matematika edo zientzietako karrerak egitea espero dute eta ez
neskek.
Lan
munduan ere desberdintasunak antxekoak dira. Adibidez, mundu
mailan emakumeek
%24
gutxiago irabazten dute.
Bestetik, zuzendaritza
postuen %13 bakarrik
betetzen dute emakumeek.
http://www.antena3.com//videos-online/noticias/economia/noviembre-dia-que-mujeres-trabajan-gratis_2015110200185.html
Maila
ofizialean,
dokumentuetan
eta gidetan,
hezkidetza txertatzeko bidea topatu dezakegu, baina errealitateak
esaten digu zenbait kontraesan bizi ditugula gure praktikan,adibidez:
-
Espazioetan
mutilak
nagusitu egiten dira eta baliabideak genero-rolen arabera erabiltzen
dira
-
Neskek
espazio
publikoetan
normaltasunez parte hartzeko zailtasunak dituzte
-
Oraindik ere neskei arreta gutxiago ematen
diegu
-
Nesken
ekarpenenei edo esandakorari
balio eskasagoa ematen
zaio
Errealitatea
hau izani
hau izanik, ikastetxean/jendartean lantzeko erronkak:
Errealitatea
hau izani
hau izanik, ikastetxean/jendartean lantzeko erronkak:
-
Irakasleen
eta familien aurreiritziak eta espektatibak berrikusi eta agertzen
den sexismoa
baztertu.
-
Nesken
konfiantza sendotu,
matematika
eta zientzietan entsegu-errore prozesuak ziurtasunez bizitzeko
askatasuna eta errefortzuak eman.
-
Mutilen
jarrera hobetu: ikasteko orduak eta ikasteko laguntza zaindu, joko
egokiak aukeratu eta horretan igarotako denbora neurtu …
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina