2016/01/28

ORIENTAZIO AKADEMIKOA


Pigmalion Efektua pertsona batek beste batengan duen fede edo iritziak bigarren pertsona honek izan dezakeen errendimenduan nola eragin dezaken deskribatzen duen efektua da. Subjektu konkretu batengan jarritako itxaropenek subjektu horrek izango duen errendimenduarekin duen zuzeneko erlazioa baieztatzen du. Horrela, pertsona batengan ezarriak dauden itxaropenak positiboak ala negatiboak izan, horren ondorioz emango den pigmalion efektua ere halakoa izango da.


Gizartean, lan munduan eta baita eskolan ere pigmalion efektu horren ondorioak maiz ikusten dira, bai modu indibidualean eta baita modu kolektiboan ere. Izan ere 1968 urteko egindako esperimentu batean, "La clase dividida", argi ikusi daiteke efektu honen ondorioak; nahiz eta esperimentuaren helburua enpatia garatzea eta besteen lekuan jartzeko gaitasuna lortzea izango litzateke, baina zeharka besteengan ditugun espektatiba horiek nola eragin dezaketen ere ikus daiteke.
Berdina gerta daiteke gaur egun eskoletan nesken egoerarekin konparatuz gero.

Azken finean, jendarteak modu inkontzientean, gehienetan, transmititutako balio eta espektatiba batzuk ditugu neskengan edo mutilengan. Horrek neska horien eta mutil horien etorkizunean ondorio garrantzitsuenak izango dituzte, dudarik gabe. Ondorio horiek aztertzeko 22 urteko bi neska eta bi mutilei galdera oso sinple batzuk egin dizkiet:
“Imajinatu zure burua 20 urte barru eta erantzun galderak: - zein da zure ogibidea? - Norekin bizi zara? – Seme alabarik baduzu? Zenbat? – Nork egiten ditu etxeko lanak? – Zure bizitzan garrantzitsua den zerbait aipatu nahi duzu?”
Argi dago ikerketa izateko nahiko pertsona gehiago izan beharko liratekeela; baina hauek lauon erantzunetan honako ondorioak dira aipagarrienak:
·         Lanbideari buruz bakoitzak gustatzen zaion horretan lan egitea nahi dute laurok: irratian erredaktore bezela, heziketa eta komunikazioa erlazionatzen duen lekuren batetan, medikua edota musikako irakaslea.
·         Bi neskak eta mutil batek ezkonduak edo bikotekidea izan nahi dute.
·         Hiru pertsona horiek seme-alaba bat baino gehiago izan nahi dituzte.
·         Etxeko lanak bion artean, seme-alabekin batera (ahal duten neurrian), egingo dute lauetatik hiruk. Laugarrenak (neska), bera etxetik kanpo lan egiten eta bere bikotea etxekogizon izaten imajinatzen du bere burua.
Nire ustez ez da kasualidadea 4 pertsonatik 3k ezkonduta edo bikotearekin bizitzea nahi izatea. Oraindik ere gizarte presio ikusezin bat dago, zeinek gure amatasun eta aitatasun izaera indartu eta gure nahiak horretara bideratzen dituena (batez ere neskengan).

Horretarako bikotea izatea da gehiengoak nahiago dutena. Etxeko lanen kontua aipatzean teorikoki oso onartua dago bion arteko lana dela, arazoa gero errealitatean gertatzen dena izango litzateke. Interesgarria da neska batek esandakoa, bere bikotea etxekogizon izango zela; izan ere askotan ez da egoera hori ematen eta noizbait ematen baldin bada, alpertzat jotzen dugu bere burua.

Honen aurreak eskolak dituen erronkak honakoak izan daitezke:
-          Genero estereotipoak erreproduzitzen dituzten baliabideak kendu edo moldatu.
-          Adibide anitzak erabili praktika hezitzailean.

-          Eskolan bertan langile anitzak, estereotipoen erori gabe, izan (kontratazioa pertsonaren balioarengatik kontratatuz adibidez).

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina