CURRICULUMA ETA BALIABIDE
DIDAKTIKOEN INGURUAN HAUSNARTZEN
Aditu
batzuen arabera, pertsonen garapena orekatua izateko hiru zutabean onairritu
behar da, familiarena, inguruarena eta eskolarena….eskola beraz bada aldatu
ahal dugun zutabea, beste biak aldatzen has
daitezen
Heziberri
2020k finkatzen du hezkuntza eredu pedagogikoaren markoa, helbururik nagusiena
izanda: “Konpetentzietan oinarritutako eredua da ikasleak norberaren ingurutik
inguru unibertsalera bizitzeko ondo prestatuak egon daitezen”
Hezkuntzak pertsonen hazkunde
integrala izango du helburutzat eta nortasun pertsonalarengarapena hartuko du
oinarritzat, edozein motatako diskriminaziorekin bukatzeko, ikuspuntu androzentrikoa
baztertzen eta diziplina bakoitzaren barne-ikuspuntua lantzen. Modu horrela,
historia berriz interpretatu eta errealitatea objektibitate handiagoz, eta ez
menpekotasun-sistemen baldintzapean, behatu ahal izango da.
Hezkuntzan landu behar diren aldeak
asko dira
·
Sexu‐joeren aniztasuna. Nork bere sexualitatea
sentitzeari dagokionez, norberak nahi bezalako sexu‐harremanak
izateari dagokionez, pertsonok orientabide desberdinak ditugu, jakina.
Historikoki, baina, mota horretako aniztasunari bizkarra emanda bizi izan gara,
eta, horren ondorioz, zenbait ikaslek aparte sentitu dute beren burua.
·
Genero‐aniztasuna. Gizarte‐konstrukzio
bat da generoa, ikasle guztien oraina eta geroa baldintzatzen dituzten
desberdintasun bidegabe askoren berri ematen diguna.
·
Eredu hezkidetzailea,
neska-mutilen gaitasunen eta bakantasunen aitortzan oinarritzen da. Hau da,
pertsona guztiak parekidetasunean eta diskriminazio ezan heztea du helburu,
sexu/genero sistemaren araberako menperatze harremanik ez da eraikiko modu
honetan eta diferentziatik berdintasunean heziko da. Hori lortzeko, ikasleen
trebetasun guztiak garatu eta estereotipo eta aurreiritziak deuseztatuko dira
bakoitzaren diferentziak eta ezaugarri pertsonalak baloratuz.
Kontuan hartu behar da genero-azterketaren
arabera, maskulinoaren eta femeninoaren estereotipoak eraikitzen dira eta sexu-
eta genero-nortasuna osatzen da. Horren ondorioz, gizonezko- eta
emakumezko-taldeak homogeneizatu egiten dira, talde bakoitza bere generoari
dagozkion ezaugarrietara egokitzen baita. Generoen hierarkizazioaren ondorioz,
gizonezkoak nagusitu egiten dira emakumezkoekiko.
Sistema patriarkalean, hainbat teoria psikologiko
legitimatu dira, guztiek hezkuntzan eragin handia izan dutela. Teoria horietan,
sexu-generoa hartu izan da nortasun pertsonala eratzeko oinarritzat. Horrela,
kontzeptuzko hutsegite larria sortu dute eta, ondorioz, batetik, pertsonen
garapen globala erabat baldintzatu eta sexu-diskriminazioa biologikoki
justifikatu izan da. Gainera historian zehar garatu diren hezkuntza-ereduak
sistema patriarkalaren arabera finkatutako genero maskulino eta femeninoaren
hierarkizazioan oinarritu izan dira, eta hierarkizazio horrek eragin handia
izan du hezkuntzan. Hezkuntza baita sistema guztiek, zenbait pentsaera-eredu
eta portaerazko jarraibideri jarraiki, pertsonak hezitzeko duten baliabiderik
garrantzitsuenetakoa
Estereotipoak gainditzerakoan, testuliburuak
eta ikasmateriala garrantzizko tresnak dira, gizartearen ikuspegi zuzenagoa eta
berdintasunean oinarrituagoa erakutsi baitiezaiekete ikasleei. Ikaslearen
eguneroko jardunean.tarteko direla, irudien, adibideen, testuen eta abarren
bitartez erreferentzia berriak, bizimodu desberdinak nahiz beste balore-sistema
bat erakutsi ditzakete, eta horrela, generoaren araberako estereotipo
murriztaileak gainditu ditzan gizakiarekiko pentsamolde berria oinarritzen
lagundu….
DAGOENA
IKUSPEGI KRITIKOZ AURKEZTUZ MANTENDU
DAGOENA
MOLDATU/OSATU
HEZKIDETZAILEA
DEN BATEKIN ORDEZKATU
FALTA
DENA SORTU
Hona hemen kritikatu eta moldatuta izango den klasean erabiltzen den ekonomiaren bideo....
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina