2016/01/30

ORIENTAZIOA ETA AUKEREN INGURUAN HAUSNARTZEN



    ORIENTAZIOA ETA AUKERA AKADEMIKOAK







Ikasleak orientatzea, bizitzan, ikasketetan eta lanbidean bidea aukera dezaten, askatasuna eta aukera‐aniztasuna errespetatuz eta genero‐baldintzapenik gabe.
Gida Plana







Gaiari buruzko laburpena eta balorazio pertsonala.
Aste honetako gaia “Orientazioa eta aukera akademikoak” da.
Printzipioz, ematen du, denok libreak garela ikasketak zein lana aukeratzeko.
Baina errealitatea guztiz ezberdinada da,  aukera hauek, aldez aurretik zuzenduta edo bideratuta daude bai gizonentzat bai emakumentzat.
Betidanik, emakumeen eta gizonen artean sailkapenak egiten dira, sailkapen hauek egiteko , batzuetan, hartzen dira ezaugarri biologikoak , baina beste batzuetan kulturalki ikasitako estereotipoak.
Sailkapenak  beti islatzen dira  bizitzan, eremu ezberdinetan, gure kasuan , besteak beste, ikasketan eta lanean.
Horren ondorioz, datuak oso nabariak dira, batez ere hurrengo eremuetan:

Aztertzen badira ikasketak:

Lanbide Heziketan Ikasle kopurua dela eta:

  • Neska ikasleen kopurua mutilena baino baxuagoa da
  • Arloak direla eta:Neska ikasleek irudia edo irudiarekin erlazionatutako arloak aukeratzen dituzte, mutilek ordea elektronika eta mekanika aukeratzen dituzte.

Batxilergoan:


  • Neska gehiagok  Humanistikoa eta Giza Zientziak aukeratzen dituzte, mutilek ordea  Zientifiko-Teknologikoa aukeratzen dituzte.


Unibertsitatean:

  • Osasun Zientziak  adarrean matrikulatuta daude ikasleak gehienak emakumeak dira, Ingenieritzetan  eta Arkitekturan matrikulatuta dauden ikasle gehienak gizonak dira.

Aztertzen badira enplegua eta ordaindutako lanaren banaketa:

  • Emakumeen aktibotasun-tasa gizonena baino baxuAztertzen badira enplegua eta ordaindutako lanaren banaketa:Emakumeen aktibotasun-tasa gizonena baino baxuagoa da

  • Emakume gehienek etxeko lanak egiten dituzte.

Datuak ikusita, argi eta garbi dago, bai ikasketan bai lanaren banaketan sexu-genero sistemak eragin handia duela eta indarrean jarraitzen duela.
Hori dela eta tutoretza eta orientazio hezkidetzaile eta aukera akademiko ez-sexistatarako hezkuntza gakoak beharrezkoak dira gure ikastetxeetan.





 Aipaturiko gaien inguruko ikerketa edo proposamen baten aipamena egin. 

Aipatukoa da hurrengo berria:

Estereotipoak apurtu, eta emakumeak lanbide heziketara erakarri nahi ditu Migue Altuna Institutuak
Lanbide heziketan, eta oro har, lan munduan "oraindik dauden estereotipoak" ikusita, Miguel Altuna Institutuak Lanbide teknikoa da nire aukera izenburupean, emakumeak lanbide heziketara gerturatzeko jardunaldiak antolatu ditu otsailaren 24, 25 eta 26rako. "Zergatik ez neska bat mekaniko lanetan, eta mutil bat administrazioan?" dio Miren Josune Irazabal, Miguel Altuna Institutuko zuzendariak.

Urteetako matrikulazio datuak aztertuta, ikusi dute Lanbide Heziketaren eremuan emakumeek "tradizionalki euren lanak izan diren lanbideen ikasketak" aukeratzen dituztela. Egun, esaterako, Euskal Herri mailan fabrikazio mekanikoa ikastea hautatzen dutenen %7a baino ez dira emakumeak. Datu horiekin apurtuz, Bergarako institutuan emakumeen kopurua %30era igo da aurten alor berean, eta datu hori "albiste on" izateaz gain, hausnarketa baten abiapuntu ere bilakatu zen. Jardunaldiok dira hausnarketa haren emaitza.
Hori horrela, Miguel Altunan gaiarekin lotutako hainbat ekimen antolatu dituzte jardunaldiotan.


 Jardueraren inguruan jasotako datuak eta ondorioak.


Aipatzekoa da EUSTATek egindako txostean


Unibertsitateko ikasgeletan, ugaritsuagoa izaten jarraitzen du emakumeen kopuruak (% 53)

Unibertsitateko ikasle gehienak emakumeak dira: % 6 portzentaje-puntu gehiago, gizonen aldean. Estandar hori ikasketa-maila gehienetan errepikatu zen: Master eta Doktoretzetan, % 54 ziren emakumeak; Graduetan, berriz, % 53; eta lehenengo eta bigarren mailako ikasketetan, % 48.

Graduko ikasketetako titulua hautatzeari dagokionez, hona hemen matrikulazioen sailkapen-zerrenda: Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzako Gradua (5.405), Lehen Hezkuntzako Gradua (3.561), Zuzenbidea (3.049), Psikologia (2.472), Ingeniaritza Mekanikoa (2.375), Haur Hezkuntza (2.084), Industria Teknologiaren Ingeniaritza (1.642), Erizaintza (1.500), Negozioen Kudeaketa (1.345), Medikuntza (1.285) eta Gizarte Hezkuntza (1.244).

Baina gero.......





Zein dira zure ustez hau guztia ikastetxean/jendartean lantzeko erronkak?


Gai honekin lotutako erronkak izan daitezke hurrengoak
  • Tutoretza eta orientazio akademikoan diagnostikoa gauzatzea
  • Tutoretza eta orientazio planifikazio hezkidetzailea burutzea

Diagnostikoarekin lotuta hurrengo irizpideak

Marian Moreno-ren “Queremos coeducar” liburuan hezkuntza praktikak diagnostikatzeko atala dago eta bertan ‘Tutoretza eta orientazio akademiko-profesional” hezkidetzaile batean agertu beharreko aspektuak:
  • Elkar-ardura eta etxeko lana berdintasunean partekatzea gizon eta emakumeen artean.
  • Lana (enplegua) izatearen beharra emakume eta gizonentzat.
  • Estereotipoen kritika, bazterkeriak aldentzera eramango dituztenak.











iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina