Curriculumaren
izaera hezkidetzailea bermatzea ezinbestekoa da ikasle bakoitzaren identitate
pertsonala era integralean garatzeko. Hezkuntza eragin-gune estrategikotzat jo
du feminismoak beti. Hezkuntza-sisteman arreta jarri du, eta hausnartu egin du
eskoletan zer irakatsi, nola irakatsi, eta zer metodologia erabili. (Curriculum
edukia esaten zaio ikasten eta irakasten dena osatzen duten elementu multzoari.)
Eskoletan
transmitituriko jendarte-ereduak kezkatzen zuen, eta kezka hori ikusarazteko,
eskola-materialak aztertu izan dituzte feministek: hizkuntzaren erabilera,
abestietako edo ipuinetako imajinarioak, emakumeen ikusezintasuna eta abar. Materialak
aztertu ezik, berriak ere sortu izan dituzte, bestelako eredu bat garatzeko.
·
Hezkidetza
gida
Euskal Herriko
Bilgune Feministan ere, hezkidetzaren ildoak garrantzi berezia hartu du.
Hezkuntza-esparrua eremu estrategikotzat du, eta, jendarteratzeko oinarrizko
bitartekoa dela jakinik, eraldaketarako tresnatzat ditu hezkuntza-sistema eta
hezkidetza. Hezkidetza jorratzeko, hainbat baliabide sortu dituzte, Hezkidetza gida horien artean
aipagarriena.
Curriculum
hezkidetzailea eraikitzeko lehen pausoa diagnostiko on bat egitea da,
testuingurua ezagutzeko eta zeregin honetan ditugun gabeziak eta alderdi
indartsuak hezkuntza-komunitateari ezagutarazteko.
Hezitzaileok ditugun
erronkak:
-
Diagnostikoa egin.
-
Ikuspegi kritikoz aurkeztu
-
Baliabideak moldatu eta osatu
-
Material hezkidetzailearekin ordezkatu.
-
Sareak optimizatu (konpartitu, eskatu…) Hemen
Ikastetxean gertatzen diren egoera baten inguruko bideoa. Hemen
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina