ZER DA PARTAIDETZA? (gure asteongo irakurgaiatik zuzen zuzen
jasota)
Parte hartuz elkarteak horrela
definitzen du “pertsonen komunitate bat antolatzeko eta mobilizatzeko prozesua
da, eta, berorren bidez, eragile- edo subjektu-funtzioa hartzen dute pertsona
horiek beren gain, kolektibo horren etorkizunari begira”.
Definizio
laburra bai, baina definizioaren edukiak edo kontzeptuak aztertzen baditugu
konturatuko gara definizioan mami esanguratsuak daudela: pertsonak,
komunitateak, antolakuntza, mugimendua, prozesua, eraginkortasuna, subjektuak,
kolektiboak, etorkizunari begirada … eta aipatu ditugun kontzeptu horiei
guztiei ez badiegu genero-analisiaren begirada txertatzen, ez dugu benetako
partaidetza eraikiko.
Erabakiak
hartzea eta aurrera eramateko konpromisoa parte hartzearen baitan daude. Jarrera
bat eskatzen du. halaber, hainbat eskubide sustatu eta hainbat egin behar
eskatzen ditu.
Parte
hartzeko modu guztiak ez dira baliagarriak: berreskuratu behar ditugu
maskulinoa eta femeninoa izan diren estiloetatik komunikazioa, harreman
positiboak, azken finean parekidetasuna errazten dituzten moduak, trebetasunak,
…
http://esdocs.com/doc/102890/klikatu-gida-ikusteko.---lekeitio-eskola-publikoa |
Beraz, …
1.
Generoa eta partaidetza kontu politikoa dira. Oso lotuta daude
herritartasunarekin eta gizonek zein emakumeek herritar izateko eta gauzatzeko
eskubidea eta gaitasunarekin: iritziak eman, nork bere beharrak eta interesak
defendatu, gizartearen eraldaketarako konpromisoa izan. Edozein
hezkuntza-proiektutan kontuan hartu beharreko paradigma da.
2.
Guztien ahotsak atera eta entzun daitezen estrategia egokiak erabili behar dira
baita sortu daitezkeen gatazkak modu etikoan tratatzeko baliabideak izan.
3. Aldaketa, gatazka eta
boterea modu aktiboan maneiatu behar da, desorekak identifikatuz eta guztien
protagonismoa onartuz.
Gure eguneroktasunean,
ikastetxean kontutan hartzeko eta lanerako lagungarri moduan, aste hoetako foro
interesagarrian gure lankideek itzitako hainbat errekurtso aipatuko
neukez guztiei aurretiez eskerrak emonez
Material interesgarriak:
Partaidetza: gurekin bada,
izango da. Proposamen didaktiko bat
Bizentaren
Lumak gazteek berdintasunaren inguruan hitz egiteko mahai-inguruko
solas-jolasa da. Berdintasunaren gaineko hausnarketa, arrazoiketa eta eztabaida
sortzeko helburua du eta baita gazteen ahalmentzea lantzeko ere. http://bizentarenlumak.elhuyar.eus/
Dtuak babestu egin behar dutela.
Horretarako badago programa interesgarri bat:
Parte-hartze politikoaren inguruan Irantzu Varelak idatzi duen artikulua:
Haur eta nerabeen parte
hartzea sustatzeko bost liburuxka kaleratu dituzte.
Haurren parte hartzea sustatu nahian OIN HERRI egitasmoa sortu da azken urtean. Hemen Herri Hezitzailea, eskola herritarra proiektuko zenbait lekukotasun:
OARSOIRRIA ildo beterik sortutako ekimena da.
"Agertoki berri, praktika zahar" artikuluan internet parekidea ote den
aztertzen da.
ENTZUMEN AKTIBOA LANTZEKO ARIKETAK
ESPACIOS DE PARTICIPACIÓN. ESCUELAS DE FAMILIAS
http://web.educastur.princast.es/proyectos/espacioparticipacion/archivos/2011/06/EscuelaFamilias.pdf
Partaidetza dala eta teknologiagaz lotuta datu batzuk https://youtu.be/ameHdp2WMKA tik
atarata.
Bitxikeri honek hainbat
datu emoten deuskuz ere: Una calculadora
para averiguar qué tan iguales son mujeres y hombres en tu país
Bukatzeko, gure gazteek daben partehartzeko nahia beldur
barik lehiaketan
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina