PARTAIDETZA
PAREKIDEAREN INGURUAN HAUSNARTZEN
“Pertsonen
komunitate bat antolatzeko eta mobilizatzeko prozesua, eta, berorren
bidez, eragile- edo subjektu-funtzioa hartzen dute pertsona horiek
beren gain, kolektibo horren etorkizunari begira”.
Ikasleak
bere ikaskuntza-prozesuaren subjektu eragilea izan behar badu,
eraginkortasun hori partaidetza aktibotik pasatzen da. Beraz,
edozein helburu hezkidetzailean partaidetza
gakoa da.
Haur
eta nerabeen eskubideei buruz legeak dio eskubidea dutela beren
eskubideei buruzko argibideak jasotzeko; norbanakoaren eskubideak eta
eskubide kolektiboak errespeta ditzaten, batez ere parte
hartzearena
Parte–hartze
hori familian, erakundeetan, ordezkaritza–organo akademikoetan,
elkarteetan eta abarretan nabarmen eman
behar da. Errealitatean,
askotan ikusten dugu, partaidetza- zein genero-ikuspuntua itxura
besterik ez dela izaten, ordezkatu omen nahi dituztenen interesak ez
direlako inondik inora azaltzen.
Parte
hartzeak hainbat
eskubide sustatu eta hainbat egin behar eskatzen ditu. Parte-hartzea
indibiduala edo kolektiboa izan daiteke
Partaidetzaren
baldintzak:
-
Parte hartu ahal izatea
-
Parte hartu nahi izatea
Hainbat
eremutan emakumeen partaidetza handitzen ari dela ikusten da, baina
horrek ez du esan nahi genero-ikuspegia barne dagoenik, ez du
bermatzen berdintasuna ematen denik. Ez da nahikoa emakumeak eta
gizonak egotea, ez da nahikoa oso diskurtso ausarta izatea edota
emakumeen diskriminazioaz jabetzea. Errealitatean,
askotan ikusten dugu, partaidetza- zein genero-ikuspuntua itxura
besterik ez dela izaten, ordezkatu omen nahi dituztenen interesak ez
direlako inondik inora azaltzen.
Eskolan,
Gizartean
partaidetzarako
dauden zailtasunak
erreproduzitu egiten dira eta egoera horiek eraldatzeko, hasierako
urratsa da zailtasunez ohartzea. Zailtasun
hauek gizartearen egiturekin zerikusia dute. Beraz, benetako
partaidetza eraiki nahi badugu, erantzun sakonak, konplexuak eta
ausartak eskatzen dute.
Bideo honetan
Gipuzkoako
Foru Aldundian Emakumeen parte hartze politikoaren inguruko
hausnarketa jasotzen
da:
Hausnarketan garbi
ikusten da administrazioa eta mugimendu feministen artekoa elkarlana
funtzezkoa dela benetako parte hartzea bermatzeko eta berdinatsunean
aurrera egiteko.
Ikastetxean/jendartean
lantzeko erronkak:
-
Nesken interesak kontutan hartzea edozein jarduerak antolatzerakoan
Ordezkariak
hautatzerakoan,
nesken
interesak eta beharrak lantzea, ordezkatzea
parekidea izan dadin
-
Curriculumean emakumeen erreferentzia eta ereduak izatea, maila parekidean
-
Taldeak eraikitzerakoan parekide kuotak erabiltzea
-
Parte hartzerakoan, denboraren erabilera parekidea izateko hezitzea eta bermatzea
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina