2016/01/23

CURRICULUMA ETA BALIABIDE DIDAKTIKOEN INGURUAN HAUSNARKETA

CURRICULUMA ETA BALIABIDE DIDAKTIKOEN INGURUAN HAUSNARTZEN



Hezkuntzan, curriculuma ikaskuntza-prozesu bat osatzen duten helburu, gaitasun, metodo eta ebaluazioaren multzoa da.

Eskolak ikasleei ikas dezaten baliabide didaktikoak eskaintzen dizikie




Curriculumak lau galdereei erantzuten die:

Zer ikasi-irakatsi?
Nola ikasi-irakatsi?
Noiz ikasi-irakatsi?
Zer, noiz eta nola ebaluatu?

ITURBURUAK

Soziologikoa:
Gizarteak hezkuntza sistemari egiten dizkion eskariak dira. Prozesu horren bidez, ikaslea sistemari egokituko da eta sistemak bere horretan iraungo du.
Psikologikoa:
Ikasleen garapenari buruzko informazioa ematen du (psikomotorea, kognitiboa, afektibo-soziala eta morala).
Pedagogikoa:
Oinarri teorikoa, hezkuntza-ereduak, irakastereduak eta hezkuntzaren hartzaileak eta helburuak biltzen ditu
Epistemologikoa:
Diziplina akademikoetatik abiatuta, honako informazioa lortzen da curriculumerako: batetik, legitimatutako jakintzei buruzkoa eta, bestetik, ezagutzen metodologia, barne-egitura eta horiek transmitituko dituzten curriculum-arloak zertan diren kontuan hartuta

CURRICULUM HEZKIDETZAILEA ERAIKITZEKO PAUSOAK:











DIAGNOSTIKOA
Honek ahalbidetuko baitigu, alde batetik, gure testuingurua ezagutzea eta, bestetik, zeregin honetan ditugun gabeziak eta alderdi indartsuak hezkuntza-komunitateari ezagutaraztea.
Bechdel testa filmetan, komikietan eta bestelako kultura-produktuetan genero-bereizkeria detektatzeko sistema erraza: Hiru arau definitzen ditu:
1.- Gutxienez bi emakume protagonista ditu?
2.- Prertsonaia horiek gutxienez behin gutxienez htz egien dite elkarrekin?
3.- Elkarrizketaren gaia gizon bat ez den beste zerbaiti buruzkoa da?


ERABAKIAK HARTU
Hezkidetzaileak diren baliabideak sustatu eta elkarbanatu
Hezkidetzaile ez direnekin, zalatzeaz gain:
Mantendu eta ikuspegi kritiko batez erabili
Moldatu edo osatu genero ikuspuntua txertatuz
Ordezkatu genero ikuspuntua duen batekin
Sortu genero ikuspuntua duenarekin


Eskolan honako diapositiba hauek erabili genezake materialaren azterketa egiteko, berdintasunaren aldeko ikuspegitiko. Diapositiba hauen helburua, eskolan haurrak hezitzeko erabiltzen diren materialak bi sexuen arteko bereizketarik egin ez dezan lortzea da. Horretarako berdintasun hau ekiditen duten zenbait material eta hauen erabilera azaltzen ditu, hauen salaketa eginez:
http://www.slideshare.net/GAlbarriatu/material-hezkidetzailea-7986682?ref=http://tolosaldea3.blogspot.com.es/2012/11/material-hezkidetzailea.html

Bideo honetan Hezkidetza proiektu intesgarri baten berri dugu:
https://www.youtube.com/watch?v=UDM8kQbojzc


Ikastetxean/jendartean lantzeko erronkak:

  • Zuzendaritzak eskola hezkidetzailearekin konpromezua izatea
  • Irakasleak hezkidetzaile diren materialen inguruan prestakuntza izatea.
  • Ikasleei helarazten zaizkien materialak berrikusi eta berriak egiterakoan arreta jarri
  • Eskolak hezkidetzaileak diren materialak eskura izatea



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina