CURRICULUMA ETA
BALIABIDE DIDAKTIKOEN INGURUAN HAUSNARTZEN
Hezkuntzan,
curriculuma ikaskuntza-prozesu bat osatzen duten helburu, gaitasun,
metodo eta ebaluazioaren multzoa da.
Eskolak ikasleei
ikas dezaten baliabide didaktikoak eskaintzen dizikie
Curriculumak lau
galdereei erantzuten die:
Zer ikasi-irakatsi?
Nola ikasi-irakatsi?
Noiz ikasi-irakatsi?
Zer, noiz eta nola ebaluatu?
ITURBURUAK
Soziologikoa:
Gizarteak hezkuntza sistemari egiten dizkion eskariak dira. Prozesu horren bidez, ikaslea sistemari egokituko da eta sistemak bere horretan iraungo du.
Psikologikoa:
Ikasleen garapenari buruzko informazioa ematen du (psikomotorea, kognitiboa, afektibo-soziala eta morala).
Pedagogikoa:
Oinarri
teorikoa, hezkuntza-ereduak, irakastereduak eta hezkuntzaren
hartzaileak eta helburuak biltzen ditu
Epistemologikoa:
Diziplina
akademikoetatik abiatuta, honako informazioa lortzen da
curriculumerako: batetik, legitimatutako jakintzei buruzkoa eta,
bestetik, ezagutzen metodologia, barne-egitura eta horiek
transmitituko dituzten curriculum-arloak zertan diren kontuan hartuta
CURRICULUM
HEZKIDETZAILEA ERAIKITZEKO PAUSOAK:
DIAGNOSTIKOA
Honek
ahalbidetuko baitigu, alde batetik, gure testuingurua ezagutzea eta,
bestetik, zeregin honetan ditugun gabeziak eta alderdi indartsuak
hezkuntza-komunitateari ezagutaraztea.
Bechdel
testa filmetan,
komikietan eta bestelako kultura-produktuetan genero-bereizkeria
detektatzeko sistema erraza: Hiru arau definitzen ditu:
1.-
Gutxienez
bi emakume protagonista
ditu?
2.-
Prertsonaia horiek gutxienez behin gutxienez htz egien dite
elkarrekin?
3.-
Elkarrizketaren
gaia
gizon bat ez den beste zerbaiti
buruzkoa da?
ERABAKIAK
HARTU
Hezkidetzaileak
diren baliabideak sustatu eta elkarbanatu
Hezkidetzaile
ez direnekin, zalatzeaz gain:
Mantendu
eta ikuspegi kritiko batez erabili
Moldatu
edo osatu genero ikuspuntua txertatuz
Ordezkatu
genero ikuspuntua duen batekin
Sortu
genero ikuspuntua duenarekin
Eskolan
honako diapositiba hauek erabili genezake materialaren azterketa
egiteko, berdintasunaren aldeko ikuspegitiko. Diapositiba hauen
helburua, eskolan haurrak hezitzeko erabiltzen diren materialak bi
sexuen arteko bereizketarik egin ez dezan lortzea da. Horretarako
berdintasun hau ekiditen duten zenbait material eta hauen erabilera
azaltzen ditu, hauen salaketa
eginez:
http://www.slideshare.net/GAlbarriatu/material-hezkidetzailea-7986682?ref=http://tolosaldea3.blogspot.com.es/2012/11/material-hezkidetzailea.html
http://www.slideshare.net/GAlbarriatu/material-hezkidetzailea-7986682?ref=http://tolosaldea3.blogspot.com.es/2012/11/material-hezkidetzailea.html
Bideo
honetan Hezkidetza proiektu intesgarri baten berri dugu:
https://www.youtube.com/watch?v=UDM8kQbojzc
Ikastetxean/jendartean
lantzeko erronkak:
-
Zuzendaritzak eskola hezkidetzailearekin konpromezua izatea
-
Irakasleak hezkidetzaile diren materialen inguruan prestakuntza izatea.
-
Ikasleei helarazten zaizkien materialak berrikusi eta berriak egiterakoan arreta jarri
-
Eskolak hezkidetzaileak diren materialak eskura izatea
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina