2016/01/31

ORIENTAZIOA ETA AUKERAK

Hezkuntzan sistestemaren balioen  erreprodukziorako tresna dela esaten dugu  eta  orientazioak erreprodukzio funtzio horretan paper handia jokatzen du. Izan ere, bizitzako arlo ezberdinenetan bide orria marrazteko bitartekoak eskaintzeaz ari gara. Eskaintza hori, sistemaren barruan ematen den eskaintza da eta hori zalantzan ez badugu jartzen sistema kapitalista patriarkarraren erreprodukzioa ematen da: sexu - genero estereotipoak indartuz, interpretazioez sexu bakoitzaren bizipenak murriztutako gune eta roletara mugatuz, klase banaketa eginez, bizitza pribatua eta publikoaren banaketa indartuz etb.



Orientazioak esku hartze kontzientea eta etengabeko prozesua izan behar du, hezkuntzaren esparru eta maila guztietan gertatzen dena, curriculumean integraturik egon eta hezkuntza-komunitate osoaren inplikazioa duena. Horretarako ezinbestekotzat jotzen dut, orientazioa bizi proiektu baten baitan kokatzea eta bide akademiko eta laboralaz gain bizitzako eta pertsonaren proiektua osatzen duten arloen lanketa egitea; garapen pertsonala, besteekiko harremanak, lanbide-orientazioa eta ikasketa-prozesuak. Izan ere, bide akademikoaz ari garenean horrek egungo enpleguari, sistemaren barneko antolaketa eta bertako ibilbideari, egiten dio erreferentzia. Horrek, arrisku handiak dituela uste dut, esaterako, enplegutik at dauden lanak ez dira kontuan hartzen, ezta lehen lerroan jartzen, lan erreproduktiboa kasu. Eta aukera berdintasunez ari bagara pertsonaren ibilbidean muga oro baztertua izan behar dela uste dut.



Egungo gizarteak merkatua eta gizonaren ikuspuntua  du guztiaren erdigune, non  lehiakortasuna  izpide balore maskulinoetan oinarritutako arrakastara bultzatzen gaituzten. eta gizarte eraldaketaren bidean, berebizikoa dela ulertzen dut hezkuntzak bizitza eta pertsona jartzea erdigunean eta praktika zein ideia oro logika horren baitan antolatu eta gauzatzea. Orientazioak eta eskaintzen diren aukerek logika horri erantzun behar die, norbanakoaren eta taldearen burujabetza landuz eta bizitza eta pertsona erdigunean jarriko dituen bitartekoak eta tresnak eskainiz.


Ideia honekin jarraikiz, eskolan dugun erronka handienetarikoak, ikasleen garapen integralean sistemak gure bizi proiektuan duen eragin eremua murrizteko bitartekoak eskaintzea  eta sistematik at gure bizi proiektua gauzatzeko bitartekoak eskaintzean direla uste dut. . Sistemaren eraldaketarako ezinbestekoa ulertzen dudalako aldaketa integrala ematea, eta horretarako aukera berdintasunean oinarritutako orientazioa bermatzeaz gain, pertsona burujabeak hezi behar ditugu.  

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina