Orientazioak esku hartze kontzientea
eta etengabeko prozesua izan behar duela,
hezkuntzaren esparru eta
maila guztietan gertatzen dena, curriculumean integraturik egon
eta
hezkuntza-komunitate osoaren inplikazioa duena, ikusi dugu gai
honetan.
Beraz, (Marina Subirats): “Ikasleak
orientatzea,
bizitzan, ikasketetan eta lanbidean bidea aukera
dezaten, askatasuna eta
aukera‐aniztasuna errespetatuz eta
genero‐baldintzapenik gabe” izango da. Helburua pertsona
anitzen
garapen integrala lortzea da, nork bere bizitzan zehar bere burua
orienta dezan,
bizitza pertsonalaren, familiarraren, sozialaren zein
profesionalaren ardura osoa onartuz.
Hori da diskurtso ofiziala, eta
ondorioz, diskurtso ofizialean
hezkidetza
txertatzeko bidea topatu
dezakegu eta
hori izan behar da gure asmoa, baina
ikusi dugu eta
ikusten dugu egunerokotasunean ere,errealitateak esaten digula
zenbait kontraesan bizi
ditugula gure praktikan.
Kasu isolatuak salbu, orokorrean:
●Curriculuma oraindik, androzentrikoa
da.
●Hizkuntzaren erabilera
ez-sexistaren
erabilpena ez dago oraindik orokortuta.
●Mutilak nagusitu egiten dira
espazioan eta baliabideak genero-rolen arabera
erabiltzen dira.
●Neskengan espazio publikoan
normaltasunez parte hartzeko
zailtasunak dirau.
●Neskei arreta gutxiago ematen
diegu.
●Balio eskasagoa
ematen diegu neskek
esandakoari.
●Mutilek denboraren erabilera
protagonista izatera bultzatzen ditugu.
●Espektatiba bereiziak ditugu neska
eta mutilentzat genero-rolak
indartuz.
●Etxeko ardura eta zaintza-lanaren
ezagutzak curriculumetik kanpo
geratu dira eta presio itzela dute
emakumeek horiek
guztiak bere gain hartzeko.
...
Badugu nahiko erronka hau guztia
ikastetxean eta jendartean lantzeko!
Baina erronkak, aukera dakar, eta
curriculumean orientazioa-aholkularitza bera txertatuta egotea bera,
aukera gisa ulertu beharko genuke.
Batez ere gaiak bigarren hezkuntza
arloa dirudien arren, “Oinarrizko hezkuntzarako tutoretza-plana
egiteko orientabideak” dokumentuan
irakur daitekeen gisa:
“Hezkuntza-orientabidea etengabeko laguntza-prozesu
sistematikoa
da, eta hezkuntza-jardueran sartuta dago. Ikasleei bere proiektu
pertsonalaren eta profesionalaren jabe
izan daitezen trebatzeko gaitasunak eskuratzen
laguntzea da
orientabidearen helburua.
Orientazioko edukiek eskolako
curriculum guztian dute eragina, eta zeharka garatu
behar dira, alor
guztietan. Hala ere, ikasketa horien zati bat esplizituki landu
beharko da
tutoretzan, hazkuntza pertsonalerako garrantzia
duelako, ondorengo ikasketetan eragina
duelako, eta bizitzako
hainbat egoeratan erabil daitekeelako. (...)
Tutoretza-lanaren helburua da ikasleak
bere burua ezagut dezala eta onar dezala,
sozializazio-prozesua hobe
dezala, erabakitzen eta ikaskuntza-arazoak konpontzen ikas
dezala,
eta bere proiektu pertsonal eta profesionalaren protagonista senti
dadila”.
Hori dela eta, hona hemen Lehen
Hezkuntzatik bertatik tutoretza lantzeko proposamen bat:
Guztion artean lor dezakegu!!!
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina