2016/01/31

ORIENTAZIOA ETA AUKEREN INGURUAN HAUSNARTZEN



ORIENTAZIOA ETA AUKEREN INGURUAN HAUSNARTZEN

Orientazio gaia aztertzean, oso argi ikusten da,jendarte bakoitzak neska izatea eta mutil izatea zer den modu ezberdinean bultzatzen du. Beraz oraintazioaren helburua eta zeregina oso garrantsitzua da, pertsona bakoitzak, emakume edo gizon, bere intereseko, bere gustuko bizitzaren esparruak aukeratu ahal izango ditu inolako kanpoko muga eta esklusio barik sustatzen

Orientazioak esku hartze kontzientea eta etengabeko prozesua izan behar du, hezkuntzaren esparruan. Curriculumak pertsona anitzen garapen integrala lortu behar du, nork bere bizitzan zehar bere burua orientatu behar du, bizitza pertsonalaren, familiarraren, sozialaren zein profesionalaren ardura osoa bultzatu behar du.

Zoritxarrez genero-arraila jendartean existitzen da oraindik. Honek emakume eta gizonen artean dauden desberdintasunak adierazten du, ….ikasketeetan, jarreretan, emaitzeetan eta aukera akademikoetan 



Genero-arrail honekin bukatzeko hezitzaileon ardura oso inportantea da, ondoko aspektu hauek lantzen:
·         irakasleen eta familien aurreiritziak eta espektatibak berrikusi eta sexismoa baztertu
·         nesken konfiantza sendotu
·         mutilen jarrera hobetu

Genero estereotipoek eragin handia dute oraindik ikasleen aukera pertsonaletan, profesionaletan, bizitzakoetan eta bakoitzaren espektatibeetan ( nire ikasleek egindakoondorengo bideoan agertzen den moduan).






Batxilergoan, mutil gehienek modalitate zientifikoteknikoa hautatzen dute; neska gehienek, berriz, gizarte eta gizazientziak aukeratzen dituzte. Gainera formakuntza bukatu ondoren , lan merkutuari begiratzean, egiaztatzen da lanaren banaketa sexualak oraindik indarrean jarraitzen duela, ikusten emakumeek non eta nola lan egiten duten

Hezkuntzan, alde batetik, curriculum esplizituak androzentrikoa izaten jarraitzen du: emakumeak kanpo geratzen dira eta egindako ekarpena ikusezinak eta emakumeen ereduen falta nabarmena. Beste aldetik, ezkutuko curriculum sexista modu  inkontzientean transmititzen da.

Ikastetxean landu behar diren aspektuak sexismoaren eraginak dakarren bazterkeriaren desagerpena sustatzeko adar hauetan sustatu behar dira:

·         Emakume izateko eta emakumeen egoteko erak baloratzea.
·         Generoarekin erlazionaturiko aurreiritzien kritika
·         Berdintasunezko hezkuntza afektiboa garatzea.
·         Elkar ardura eta zaintza tutoretzan sartzea
·         Parte hartze parekidea sustatzea.
·         Lanbidea izatearen garrantzia indartzea
·         Bizitza mota eta lanbide anitzen eredu ez-estereotipatuak aurkeztea




 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina