Smichdtek
horrela definitzen du hezkuntza orientabidea:
“lanbide
gisa pertsona batzuen beharrak identifikatzeko harreman bat ezartzeko
prozesua da orientabidea, eta bai halaber behar horiek asetzeko
estrategiak eta zerbitzuak diseinatzea, eta jendeak erabakiak
hartzeko, arazoak konpontzeko, kontzientzia hartzeko eta bizitza
osasungarriagoa izan ahal izateko ekintza-planak garatzen laguntzea
ere. Garapena eta hazkuntza galarazten dituzten egoera negatiboak
aurrez ikusten laguntzeko ezartzen dira, batzuetan, harreman horiek..
Beste batzuetan, egiten ari diren aurrerapena balioesteko eta
garapena mantentzea ziurtatuko duten estrategiak planifikatzeko
ezartzen dira harreman horiek. Bada hirugarren harreman mota bat ere,
zeina jendeak zailtasunak dituenean eta besteen laguntzarik gabe
arazo horiek konpon ezin daitezkeenean ezartzen baita. Laburbilduz,
orientatzeko harremanak aurrez ikusteko, garatzeko eta konpontzeko
ezartzen dira"
Orientazioan,
genero ikuspegitik ikertu, pentsatu eta planifikatzea funtsezkoa
dugu.
Irakurgaian
ikusi dugun gisan, datuek ongi adierazten dute hezkuntza
orientazioari dagokionean nesken eta mutilen arteko ezberdintasunak
eta joerak zeintzuk diren.
EUSTATek
ateratako datuen arabera, 2006-2007an unibertsitateko ikasleen
banaketa adarka hau izan zen. Ordutik urteak pasa badira ere datuek
ez dute aldaketa nabarmenik jasan.
Artikulua:
Ikasketetan
ezberdintasunak izateaz gain, horrek ondoren lanbide arloari
dagokionean ere eragin zuzena du. Honen arabera, nori dagozkion lanak
dira errekonozituak? Nork du diru iturri handiagoa? Nork du lan
merkatuan balio edo posizio handiagoa?
Gure
gaztetxoak jendarteko errealitatearen ispilu besterik ez dira. Nolako
ereduak dituzte? Zein dira irakasle lanak lehen hezkuntzan egiten
dituztenak? Eta unibertsitatean?
Ezin
dugu ahaztu, nahiz eta emakumeok lan merkatuan ere gero eta parte
hartze handiagoa izan, oraindik partaidetza ez dela parekidea.
Ikastetxean
landu beharreko erronkak:
-Ditugun
curriculum esplizitu androzentrikoak goitik behera behatu, hausnartu
eta eraldatu
-Orientazio
edukiak eskolako curriculum guztian duenez eragina, zeharka alor
guztietan garatzea
-Hezkuntza
orientazioarekiko gazteen beharrak eta nahiak sexu generotik at
askatasunez hautatzerako orduan bitartekoak sortzea
-Etxeko
lanei eta zaintza lanei behar adinako errekonozimendua ematea
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina