1.
Laburpena eta balorazio pertsonala:
“Orientazioan genero ikuspegitik ikertu,
pentsatu eta planifikatzea funtsezkoa da. Jendarte bakoitzak neska izatea eta
mutil izatea zer den modu ezberdinean interpretatzen du, baina, aldi berean,
kultura ezberdinetan ezaugarri asko errepikatzen direla eta horiek eragin
handia dutela pertsonak duen auto-ezagutzan, aukeretan eta auto-balorazioan1 .
Gehienetan maskulinoa denaren eta femeninoa denaren interpretazioek sexu
bakoitzaren bizipenak murriztutako gune eta roletara mugatzen dituzte.
Horregatik, emakume zein gizon izateari esanahi librea eman ahal izateko,
batzuen eta besteen ekarpenak, sentimenduak eta interpretazioak onartzea
beharrezkoa da eta, hortik abiatuta, bizitzarako, ikasketetarako eta lanerako
orientabideak ematea ere”. …
“Orientazioak esku hartze kontzientea eta
etengabeko prozesua izan behar du, hezkuntzaren esparru eta maila guztietan
gertatzen dena, curriculumean integraturik egon eta hezkuntza-komunitate
osoaren inplikazioa dueña. “ (…)Helburua pertsona anitzen garapen integrala
lortzea da, nork bere bizitzan zehar bere burua orienta dezan, bizitza
pertsonalaren, familiarraren, sozialaren zein profesionalaren ardura osoa
onartuz. Hezkuntza eragileok genero-ikuspegiaren betaurrekoak kendu gabe
aztertu behar dugu zer gertatzen den, zergatik, zer egin eta nola. Begirada
hori orientazio eta tutoretza arloetan uneoro mantentzea oso garrantzitsua da, hau
da, zeregin hauetan sexismoaren eragina aspektu desberdin guztietan kontuan
hartu eta horrek dakarren bazterkeriaren desagerpena sustatu."
Hauxe adieraziko neuke
laburpen gisa. Uste dot kontzentraturik dakarrela aste honetako gai mamintsu
eta sakona.
2.
Gaiaren inguruko
ikerketa edo proposamen baten aipamena:
Hirukide-ren aportazio hau derabilgarria izan daiteke,
"orientazioa"-gaz lotuta
Bere esanetan: “Mezua seme-alaba nerabeak ditugun edo izango ditugun
ama eta aitentzat da. Eta nor
aitona-amonak eurak baino hobeak arlo honetan aholkuren bat emateko...?”
3.
Ikastetxean/jendartean
lantzeko erronkak
Irakasleriaren ikasleenganako iguripen sexistak gainditzea. “Motxila”
handia daroagu danok baina konzienteak izanik aldatzeko bideak jarriko doguz.
Benetako aukera anitzak eskaintzea gure ikasleak diran pertsona guztiei.
Gurasoen ikuspegia zabaltzeko ekimenak burutzea.
Irakuirgaian aipatzen diranak:
★ Emakume izateko eta emakumeen egoteko
erak baloratzea.
★ Generoarekin erlazionaturiko
aurreiritzien kritika tutoretza eta orientazio jarduera zein espazioetan
txertatzea.
★ Berdintasunezko hezkuntza afektiboa
garatzea.
★ Elkar ardura eta zaintza tutoretzan
sartzea. Emakume eta gizonen elkarrekiko erantzukizuna oinarrizkoa dalako
★ Parte hartze parekidea sustatzea.
★ Lanbidea izatearen garrantzia indartzea norberaren
izaera independentea bermatzeko
★ Bizitza mota eta lanbide anitzen eredu
ez-estereotipatuak aurkeztea.
4.
Aste honetako jarduerak dirala eta …
"Saldu ahala ... biziko kontua" edo, hil ala biziko kontua-ren hitz
jokoa.
Hara non Barbi be birmoldatzen hasi diran: Mezuaren esaldi batzuk badatoz aldaketaren ideiagaz bat, beste gauza batzuk ez horrebeste agian, ikasgelarako lan polita izan daiteke honen azterketa."anything is possible"
La evolución
de Barbie | Barbie
La
imaginación viene en diferentes formas y tamaños. Es por esto que el mundo de
Barbie está evolucionando.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina