2016/02/27

Gatazkak

Gai oso interesgarria iruditzen zait gatazkarena. Izan ere, lehenengo aldiz, unibertsitatean, gai hau jorratu genuenean aurretik inoiz ere ez nuen horretan pentsatu. Ez nintzen kontziente zein puntutaraino lagundu ahal digu arazoak modu zuzenean konpontzea. Horretarako gatazkaren inguruko hausnarketa bat beharrezkoa da eta gure egunerokotasunean momentu oro gertatzen den horretaz konturatzea.


Gatazka zer den baina gatazka zer ez den definitzea puntu klabeetako bat dela uste dut:


"Gatazka da, bi pertsona edo gehiagoren elkarrikintzean duten helburu bateraezinak dituztenean edota horrela uste dutenean" Paul Lederach
"Gizakiaren berezko egoera da gatazka" Mendel
"Gatazka berez ez da txarra nahiz eta gizakiok gatazkn aurrean kaltegarri erantzun" Pallares
"Gatazka hasieratik existitzen da" Muller
Beraz:
- Gatazka ez da biolentziaren baliokidea.
- Gatazka ez da momentu zehatz bat, prozesu bat baizik.
- Gatazka ez da ona edo txarra.

Gatazkak ikusteko beste perspektiba bat izanda, gatazken aurrean gure erantzuna desberdina izateko gai izango gara. Modu positibo eta zentzudunago batean, alegia. Horretarako garrantzitsua iruditzen zait gure ikasleei txikitatik beraien arazoak beraien artean konpontzeko aukera ematea.
Hezkidetzaren helburuetako bat ANIZTASUNA modu positiboan eta aberasgarrian ulertzea da. Aniztasun horretan ezinezkoa da gatazkarik ez egotea, horregatik, hain zuzen ere, da hain garrantzitsua kontu hau. Norbanako bakoitza desberdina dela eta guztiak errespetatzen eta onartzen baldin baditugu, jendarte askoz ere aberasgarriagoa eta irekiagoa izango genuke. Askoz ere baketsuagoa eta zabalduagoa.
Emakume gizonen arteko berdintasunaren inguruan gatazka sortzen denean, egunerokotasunean, gai horri trataera bat ematea oso zaila iruditzen zait. Jokaera eta pentsaera batzuk hain ditugu bereganatuta, horrek dakartzaten ondorioak ikusteko gai ez garela. Eta horrek izugarri kezkatzen nau. Jende gaztea, oraindik ere, ideia batzuetan tinko jarraitze horrek beldurtzen nau, kezkatzen nau. Eta ez dakit nola horri aurre egin. Horregatik eskolak dituen erronkak ez dira makalak:
-          Ikasleak lehenengo urteetatik IKUSPEGI KRITIKOA garatzen laguntzea.
-          Estereotipo matxistak erreproduzitzen duten jarrerak IDENTIFIKATZEA ETA SALATZEA.
-          Eskolak erabiltzen dituen BALIABIDEAK aldatu edo egokitu.

-          Hezkuntza HEZKIDETZAILEA sustatu eta bermatzea.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina