HEZIKETA AFEKTIBO-SEXUALARI BURUZ
HAUSNARTZEN
Sexualiatea ere eraikuntza
soziala da. Sistema patriarkalak ugalkortasuna sustatu nahi izan du eta
horretarako eredu heterosexuala indartu du (bikote heterosexualak, seme-alaba
heterosexualak…) Koitoa sustatu izan da plazerra lortzeko bide nagusia eta horrela
gizonen plazerra bermatu izan da.
Egungo egoerara hurbiltzeko
beharrezkoa da definitzea afektibitatea eta sexualitatea.
AFEKTIBITATEA: nork
bere buruarekin, gainontzeko pertsonekin, naturarekin, animalia eta objektuekin
harreman positiboak izateko pertsonen gaitasuna. Laguntza, babesa, maitasuna,
goxotasuna, xamurtasuna eta elkar ulertzea, eman eta jasotzeko gaitasuna.
SEXUALITATEA: plazerraren
kudeaketa, desioaren espresioa eta komunikazioa, nork bere buruarekin zein
gainerako pertsonekin. Konplizitate, adostasun eta askatasunean oinarritzen da.
Sexualitatea aniztasuna da, nork bere modu propioan bizitzen du.
http://www.argia.eus/sexualitatea
http://www.argia.eus/sexualitatea
Ikastetxetan konturatu gabe
heterosexualitatea indartzen dugu, askotan ezkutuko curriculumaren bitartez.
Heziketa afektibo-sexuala DBH-n eta BATXILERGOAn, nik ikusi dudanez, kanpoko elkarte
edo erakunde bat arduratzen da eta
irakasleok ez gara saio horietan egoten. Gehienetan gaiak izaten dira: nahi
gabeko haurdunaldietan zer egin, haurdun ez geratzeko zer egin, eta sexuen
bitartez transmititzen diren gaixotasunak ez hartzeko zer egin.
Irakasleok badakigu hori ez dela
nahiko, ikasleek hori diote. Badakigu horrekin ez dela lortzen benetako
heziketa, hurrengo eguneko pirula gero eta gehiago erabiltzen baita. Gainera,
horretaz aparte, aniztasun sexualaz ez da ia-ia hitz egiten.
http://www.argia.eus/argia-astekaria/2444/sexu-heziketa
Heziketa-afektibo sexualak ikasle
eta orientazio guztiak hartu beharko lituzke kontuan. Hona hemen Kontuan hartu
behar diren hainbat gako:
- Sexu- eta genero-binarismoen (emakume-gizon, femenino-maskulino) deseirikitze lana.
- Afektibitatearen garapen berdinkidea. Garrantzirik dute sentimenduek, emozioek eta burmuinak.
- Sexualitatea eta indarkeria bateraezinak dira. “Bai, BAI da” eta “Ez, EZ da”.
5. Sexualitatea eta ugalketa gauza desberdinak
dira. Hori inportantea da sexualitateaz gozatzeko.
6. Sexualitatea ez da arriskutsua. Balio hauek
mantendu behar dira: elkar ardura, ERRESPETUA, elkar balorazioa, konfiantza,
autoezagutza eta elkar ezagutza, konplizitatea, BERDINTASUNA eta ASKATASUNA.
7.Elkarrekiko errespetuan, nahian eta adostasunean
oinarrituriko edozein sexualitate-adierazpen zilegi da.
8.Sexualitatea eta genero-identitaea alda daitezke
bizitzan zehar.
9. Sexualitatea jaio eta hil bitarteko laguna dugu.
Nire ustez,
lehengo 3 puntu landuta dituzte, 4.a mugan. Segur aski gainetik, asko sakondu gabe. Baina,
azken 4 puntuetaz ez dut uste informazioirik edo formakuntzarik jaso dutenik.
Eta, oso beharrezkoa iruditzen zait balore horietan heztea.
http://www.argia.eus/argia-astekaria/2444/sexu-heziketa
Hau guztia
ikastetxean lantzeko erronkak hauek dira:
- Nerabeen jarrera azterturiko datuei erreparatuz:EMAKUNDEK dio emakumeen artean %0,9ak errekonozitzen du sexu bereko harreman sexualak dituela eta mutilen %4ak. Baina, populazioaren %10 lesbiana eta gay dela estimatzen da. Orduan?Gehituk dio %12ak orientazio homosexuala duela edo etorkizunean izan dezakeela. Gay-erreferenteak lesbiana-erreferenteak baino ugariak direla atzeman du ere bai.http://www.familiasporladiversidad.es/
- Hezitzaileok errrealitatean ematen den aniztasuna normalizatu behar dugu, horretaz hitz egin behar dugu denak diren moduan onartua sentitzea izan behar da gure helburua. Ez aurresupotzea denok heterosexualak garela eta hori normala eta ona dela.
- Ikastetxea izan behar da leku seguru bat denok gure sexualitatea aske bizitzeko eta espresatzeko. Horretarako, beharrezkoa da heziketa afektibo-sexuala anitza aldarrikatzea eta heztea gure ikasleak.
- Eta, nola ez, material didaktikoak aukeratzeko orduan bilatu aniztasun sexuala.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina