1.
Harremanak.
Harremanen
inguruan hausnarketa egiterakoan, beti edo gehienetan, kanpoaldera begiratzen
dugu, hau da pertsonen arteko interakzioak nolakoak diren aztertzen ditugu. Baina
aipatutako dimentsioa ezain garrantzitsua da pertsona bera, hau da norberak
bere buruarekin bizitza osoko une bakoitza biziko baitu. Beraz, pertsona
bakoitza ondo sentitzen bada bere bizitzarekin eta bere bizipenekin, elkarbizitza
kalitate maila askoz hobeagoa izango da. Eta alderantziz ere, beste pertsonekin
eta inguruarekiko ditugun harremanen kalitatean eragin zuzena izango dute gure buruarekin
dugun pertzepzioa.
Guzti
honetan emozioek izugarrizko garrantzia dute pertsonen garapen prozesuan. Zientziak
gero eta gehiago daki gai honi buruz. Neurozientzian ari diren ikerlariak garbi
ikusten ari dira emozioak burmuinean oinarritzen direla.
Honek
guztiak garrantzi handia izango du hezkuntzako eremuan, non lan ardatz bat izan
behar du harreman parekideak eraikitzeko gaitasuna garatzen lagundu behar
diegula gure ikasleei. Bi alderdi hauek kontuan izango ditugularik:
- Indarkerian eta dominazio-mendetasun parametroetan oinarrituriko pertsona barruko zein pertsonen arteko harremanak bultzatzen dituzten ereduen analisi kritikoa.
- Elkarbizitza eta pertsona barruko zein pertsonen arteko harreman positiboen eraikuntza.
2.
Elkarbizitza positiboa
eta kalitatezkoa hezkuntza-komunitateetan.
Gure
eremuan lortu beharreko helburua da pertsona guztiak (irakasle, ikasle,
familiak eta irakasle ez diren bestelako langileak) eskola eta institutuetan
gustura eta seguru sentitzea, ondo baloratuak izatea, bere garapen prozesua
aurrera eramateko aukera izatea, partaidetzarako aukera izan berdintasunean,
inongo bazterkeriarik ez sentitzea eta harreman positiboak eta autonomoak
izatea.
Hau
lortu ahal izateko:
- Eskolako kide guztien ongizatean oinarrituriko kultura.
- Zentroetako eremu desberdinetan dominazio-menekotasun paradigmaren erreprodukzioa gainditzen duen hezkuntza-zentroaren estruktura lortzea.
- Nor bere buruarekin zein besteekin harreman positibo eta aberasgarriak.
- Elkarren arteko arduran eta inguruaren eraldatze zein hobekuntzan konpromiso pertsonal eta sozialean oinarrituriko harremanak.
- Bake eta indarkeria-eza kultura.
3.
Tratu onak
ongizatearen oinarria.
Hezkidetza
ikuspegitik estereotipoak gainditzera lagunduko digu, horrelakoak kontuan
izaten baditugu (Mª José Urruzola):
- Nor bere buruarekin harreman ona izatea.
- Besteekin (orokorrean) agurtu eta hitz goxoak erabili.
- Hurbilekoen artean (lagunak, senideak, ikastetxean), elkarri lagundu.
- Bestelako bizidunekin, objektuekin eta inguruarekin, zaindu, arduraz jokatu.
4.
Maitasunezko tratu
onak.
Amodio erromantikoaren mitoa oso ezarrita dago gure gazteengan, horregatik
beraiekin harremanen inguruan hitz egin,
eztabaidatu eta aztertu behar dugu berdintasunezko harremanak nolakoak izango
diren.
Hau
egiteko badira material interesgarriak:
- Tratu onak. STEE-EILAS:
- Gonzalez, B. eta beste batzuk. ().Pertsona arteko indarkeriari aurrea hartzea, bikotean eta ... askoz gehiago. Madril: Talasa.
- Guía de buen trato y prevención de la violencia de género. Consejería de educación. Junta de Andalucía.
5.
Erantzunkidetasuna
edo elkar ardura.
Erantzunkidetasuna da
benetako berdintasunaren gako bat. Korresponsabilitate gabe ez da posible
izango berdintasuna.
Eta gai honetan aurrera
pausuak emateko gizonezkoen inplikazioa eta sinesmena ezinbestekoa da:
... tanto la corresponsabilidad como
el conjunto de la Educación para la Igualdad debe presentarse dentro de las
ganancias masculinas en su evolución hacia la igualdad. Al menos, debe
señalarse que los alumnos que se construyen como hombres igualitarios logran:
- un perfil ético de personas compañeros más justos,
- un tiempo personal conseguido en igualdad, que puede ser disfrutado en pareja,
- una mayor implicación afectiva con las personas a las que cuida
- una mejor valoración del espacio íntimo,
- una mayor preocupación por la igualdad de las mujeres cercanas,…
Y sobre todo, un freno a la
desigualdad, como mejor garantía frente a cualquier atisbo de violencia de género,
ante la que los alumnos (y profesores) deben posicionarse explícitamente.
(Miguel Angel Arconada Melero).
DECÁLOGO PARA LOS HOMBRES EUROPEOS
Decálogo Europeo en materia de
corresponsabilidad dirigido a los hombres en el que se enumeran los beneficios
que como hombre se obtiene con la corresponsabilidad. Porque en los temas de igualdad, nos beneficiamos todas y todos.
Y porque la tradicional visión de roles entre hombres y mujeres ya no es
relevante en una sociedad moderna que busca más igualdad y justicia.
1. Más tiempo para compartir con tu pareja: Disfrutarás de una vida en pareja de mayor calidad,
teniendo más tiempo para compartir juntos.
2. Aumentará tu bienestar personal y social: ¿Estás preparado para compartir más tiempo en casa y
colaborar con quienes quieres? Siendo un hombre igualitario serás más
feliz, y tu pareja dispondrá del legítimo tiempo para dedicarlo a las actividades
que desee.
3. Mejorará tu complicidad con tu pareja: Tendrás más libertad y autonomía para la compresión
mutua, y relaciones más satisfactorias y placenteras. Tendrás una mejor
vida emocional.
4. Disfrutarás y conocerás mejor a tus hijos/as: No te pierdas una de las cosas más importantes en la
vida: Participar en la crianza de tus
hijos/as y verlos crecer. Aumenta tu bienestar y autoestima y el de
tus hijos/as compartiendo más tiempo juntos.
5. Aprende nuevas competencias y habilidades: ¿Alguna vez te has preguntando por qué es habitual que las
mujeres se organicen y compaginen mejor su vida familiar, personal, y
laboral? ¿Y tú? Todo cambio nos brinda una oportunidad de aprender cosas
útiles y mejorar nuestras condiciones de vida.
6. Comparte la carga de ser el sostenedor de la familia: Un hogar que cuente con dos fuentes de ingresos será más
confortable y menos estresante que aquel en el que sólo el hombre es el
soporte económico de la familia: Comparte las responsabilidades económicas.
7. Se independiente conociendo por ti mismo cómo
compaginar el cuidado de los/ as niños/as y las tareas domésticas: Tu autonomía no sólo ha de ser económica y profesional,
sino además doméstica. Ten seguro de que estás viviendo con tu pareja por
decisión propia y no sólo porque necesitas a alguien que te realice las tareas
domésticas que tú deberías hacer.
8. Aprende cómo cuidarte mejor a ti mismo aprendiendo a
cuidar a tu familia: Si aprendes a cuidar de ti mismo y de tus
seres queridos, vivirás mejor y más tiempo, aumentando tus hábitos
saludables.
9. Asume tus responsabilidades y se coherente con tus
valores de igualdad: ¿Crees en la libertad y la justicia? Pon en
práctica estos valores en casa.
10. Conviértete en un buen ejemplo: pon tu grano de arena
en la construcción de una sociedad más justa: Conviértete en un modelo para tus hijos/as. Ayuda a que la
siguiente generación se libere de estereotipos pasados.
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