2016/02/18

Hezkuntza afektibo sexual denon ardura



Laburpen hau egiten hasi nahi dut Marcela Lagarderen definizioarekin: 

Sexualitateak gorputza eta izakia gainditzen ditu: fenomeno bio-sozio-kultural multzo bat da izakiak, taldeak, harreman sozialak, erakundeak eta munduaren kontzepzioak, errepresentazio-sistemak, sinbolismoa, subjektibitatea, etika anitzak, hizkuntzak eta, dudarik ez, boterea barne dituelarik.

Marcelak aipatutako eremu guztietan sexualitateak duen eragina izugarria da.

Gainera azken hamarkadan sexua kontsumo produktu bihurtu da. Pertsona hipersexualizatuak agertzen dira eta fenomeno honen barnea aipatzekoa da neska gazteekin gertatzen dena, oraindik oso haurrak izanik hipersexualizatuak agertzen dira ere eta eskaintzen zaien arropa estiloa, apaingarriak eta abar horretarako pentsatuak daude.

Bestaldetik pornografia eta prostituzioa gero eta gehiago ematen ari dira oso negozio oan izaten ari baitira.

Eta egoera honetan eskolak heteronomatibitatearen barruan lan egiten du. Estereotipoak eta patriarkatuaren arauak dudan jarri gabe.

Beharrezkoa izango da ba, inposizioak kritikatu, botere harremanak eta genero rolak aztertu, salatu eta deseraiki. Helburua izango da heziketa afektibo-sexual hezkidetzailea hezkuntza-eremu guztietan txertatzea, pertsonen sexualitatearen inguruko diskurtso anitzak normalizatzea eta espresio anitzak ikastetxeko eremu guztietan tokia izatea, beti ere aniztasun hori elementu aberasgarri kontsideraturik.

Ikerketa desberdinetan ikusten da oraindik ere amodio erromantikoaren mitoa mantentzen dela edo hobeto esanda berpizten ari dela gure gazteen artean:

...La cultura del amor romántico ejerce una enorme influencia en este periodo evolutivo y posibilita el establecimiento y mantenimiento de relaciones que se podrían considerar potencialmente destructivas. Una visión excesivamente romántica del amor puede contribuir a que las jóvenes toleren una relación asfixi­ante en la que el sentimiento amoroso se utiliza como justificación del control que la pareja pueda ejercer.
Esta misma visión contribuye a que los jóvenes se relacionen desde un rol estereotipado que asocia el control con la masculinidad... Janire Estébanez

Gai honen inguruan Marcela Lagarderen hitzaldia: https://www.youtube.com/watch?v=1jTO1XlduTU


Eta aniztasun sexualaren inguruan jarrera homofobikoak mantentzen dira aurrekoetan esan dugun bezala. “Aniztasun afektibo-sexualen aurrean nerabeen jarrerak” berdinduk egindako txostenean oso garbi ikusten da:






Bestaldetik gai honetan ere neutralitatze ez da esistitzen, ez badugu ezer egiten gure geletan, gai hauek ez baditugu lantzen, bestaldera begiratzen badugu, zerbait egiten ari gara, hau da sistema heteropatriarkalak eraikitako sistema mantentzen laguntzen ari gara.

Bada esaera bat hemen ere aplikagarria dena: "Lo que no se nombra no existe". Hau da aniztasunaren inguran, edozein aniztasun motari buruz ez badugu hitz egiten, ez badugu bistaratzen negazioa dago.

Ikastetxeetan erronka inportantea da,  gure neska eta mutil lan hezkidetzailea ez da benetan egingo ez badugu irakasleengan hartzen ardura hau, hau da Hezkuntza Afektibo sexual guk geuk landu bitartekaririk gabe.
 




Horretarako sentsibilizazioa eta prestakuntza egin behar dugu irakasleekin.

Sentsibilizazioa eta prestakuntza familiek ere behar dute.
Gainera, gai honek eragina zuzena du beste eremuetan, hain zuzen ere identitatearen eraikuntzan baita berdinen arteko harremanetan.

Gai hauek oso inportanteak dira neskentzako beren autonomiarako eta mutilentzako maskulinotasun eredu berriak garatzeko. Guztientzako berriz, amodio erromantikoaren mitoa desegiteko.
Horregatik ezin bestekoa da sexualitatea, sentimendu eta emozioen inguruan lasai, modu naturalean hitz egitea geletan ere.

Lan hau egiteko lan proposamenak eta materialak badira, web-ak, esku liburuak, ikasleentzako materialak, bideoak,…


 
Baina erronkak jendarterako ere badira, egunero komunikabideetan bonbardatzen gaituzten mezuak aldatu beharko lirateke: iragarki, filmak, serieak… guzti hauetan eskaintzen diguten harreman eredua heterosexuala eta patriarkala da, non emakume, sein gizon genero rolak betetzen dituzten eta emakumea beti ahulagoa, eta gizonaren menpe agertzen den. Gizartean ere amodio erromatikoaren mitoa non nahi saldu nahi digute.





iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina