2016/02/28

ARAUTIK ATERATZEN DEN ORO GATAZKATSUA BADA, ZER DAKAR EMAKUMEEN SUMISIO EZAK?



Jule Goikoetxeak 'Bakea ez da existitzen, faminismoa bai' hitzaldian dion bezala,  “Euskal Herrian bizi dugun momentua historikoa dela entzun izan dugu behin eta berriro, baina historikoa norentzat, zer ikuspegitik? Gatazkaren irakurketa klasikoak ikuspegi anitz atzean utzi dituela uste dugu eta beraz, irakurketa horrek, aurrera begirako urrats konkretu batzuk soilik bultzatu dituela. Azterketa kritiko feminista egin nahi diogu bake eta gatazka kontzeptuei, orain arteko irakurketei errebisioa eginez. Horrela, aurrera begirako urratsen proposamen anitzak aztertzea eta plazaratzea lortu nahi dugu”.

Ondarrabiako alardeak: Bizitza ikusteko bi ikuspuntu edo zerbait gehiago








Adibide gisa, mundu mailan Martin Luther King ospetsuaren izenari lotuta iritsi zaizkigun proposamenetan ikus dezakegu ez zaiela aipamen huts bat ere egiten bere aurretik parekotasuna, ekitatea eta gatazkaren kudeaketarako bidean emakume beltzek emandako urratsei.




Edozein egoera gatazkatsuaren aurrean gertatzen den bezala. Baina, zeri deitzen diogu “gatazka”? Euskarazko Wikipediara jotzen badugu zuzenean, era askotakoak izan ohi direla irakur dezakegu, nahiz eta bi multzotan sailkatu: norberak bere buruarekin (aldi berean erakargarriak egiten zaizkigun bi gauzen artean edo gustuko ez dituen beste bien artean erabaki behar duenean, adibidez) edo gatazka kolektiboak, hau da, pertsonen zein taldeen artekoak.

Errealitate birtualak eskaintzen dituen aukerak aprobetxatuz, adibidez, "bestearen lekuan" jarri ...

Txanponaren beste aldean, zer esanahi ematen diogu “bakea” kontzeptuari? Ikastarotik proposatzen zaigun irakurgaian gerrarik eza gisa hartzeaz gain, edozein motatako indarkeriari eza bezala ere hartu izan dela jasotzen da,  zuzeneko eta ageriko indarkeriaz gain (fisikoa edo erasoa), ezkutuko bi indarkeria mota ere badaudela: “ batetik, egiturazko indarkeria — pobrezia, errepresioa eta alienazioa, hau da, gizakiei ahalmenak garatzen uzten ez dien oro —; bestetik, berriz, indarkeria kulturala — zuzeneko indarkeria erabiltzea edo biztanle batzuei oinarrizko eskubideak denbora luzean mugatzea justifikatzen duena” 
Hyuro-ko emakume heroi ikusezinak 

Egunerokotasunean patriarkatuak zehaztu dituen “gatazka” eta “bake” kontzeptuen artean murgilduta bizi gara,  genero analisiaren ikuspuntua ez izateak beste indarkeria mota bat suposatzen duela kontutan hartu gabe. Ezinbestekoa dugu femeninotzat jotzen diren ezaugarriak presente izatea gatazkei irtenbide positiboa bila doan bidea jorratu nahi badugu, androzentrismoak hierarkizatzen dituen sexu-generoak izkutatu egiten dituelako gatazken atzealdean topa daitezkeen hainbat interes, behar eta egoeren konplexutasuna
 
ZuriƱe Rodriguez: “Narrazio prozesuan gai izan behar dugu ikusezin bihurtu diren subjektuak ikusarazteko”
Published On urtarrila 14, 2016 | By Zebrabidea ARROSA | Zebrabidea
Euskal Herriko gatazkaren irakurketa feministaz hitz egitea, zaintzaz, gorputzaz, botere harremanez, esparru publiko eta pribatuaz, identitateaz, pribilegioaz, hegemoniaz eta subalternitateaz hitz egitea omen da. Hala hasten da ZuriƱe Rodriguez ikerlariaren Gatazka, normalizazioa eta feminismoa Jakineko artikulua. Ba horretaz guztiaz hitz egiteko tartea ere izango da Hau ez da gure bakea, Euskal Herriko gatazka politikoen irakurketa feministak izenburupean datorren eskola feministan. Etzi izango da IruƱeko Katakraken lehen saioa, eta bertan hizlari arituko da Rodriguez bera. Aurrerapena egin nahi izan dugu gurean, eta Gasteizko Hala bedi irratiko estudiora gonbidatu dugu ikerlaria.




Eta ikastetxeetan, zer?

  • Nire lehenbiziko proposamena, eta nagusiena, talde kooperatiboetan aritzen ohitzea, ekintza eta dinamika kooperatiboen bitartez jorratzea curriculuma eta patio orduetan  jolas kooperatiboak zabaltzean oinarritzen da.
  • Bitartean edo aldi berean, gatazkak ez direla onak ezta txarrak ere gogoratu, beste aldera begiratzea eta kudeaketa negatiboak direla ondorio kaltegarriak dakartzatenak baizik, eta kudeaketa arduratsu horretan kontutan hartu begirada hezkidetzailetik egiten ez dena hanka motz gelditzen dela, gizarte androzentristak jarritako baldintzei soilik jarraitzea izango litzatekeelako,  bide batez ezaugarri sexistak indartuz.
  • Harremanetarako estrategiak garatzen lagundu ikasleei, bereziki kalitatezko komunikazioa ahalbidetzeko baliagarriak izan daitezkeenak.  Eta gu ere, irakasle bezala, horretan saiatu.
  • Ondorio hezitzaileak lantzeko ohitura sakondu, kaltea sexismoarekin lotuta jasan behar izan denean hezkidetza bidetik jorratutako ondorioa azpimarratuz.
  • Curriculumean, zeharka, arlo eta une guztietan, adimen emozionala txertatu.
    Elkarrizketarako eta Eguneroko Gatazkak Konpontzeko Gida

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina