Gatazka
une batean helburu bateraezinak dituzten pertsonen artean agertzen
den elkarrekintza da. Hau orokorrean arazekin edota zerbait negatibo
eta txarrarekin lotzen da. Baina gatazkaren ulerkeran aukerak,
erronkak eta alderdi positiboak ageri zaizkigu. Izan ere, gatazka da
aldaketarako berme, interes ezberdinen kontrakotasunetik egoera
berriak sortzeko bermea eta modu berean boterea lortzeko bide.
Gatazkaz
ari garenean bakeaz hitz egiteko beharrean gaude eta bakea pertsonen
artean eta ingurunearekin hainbat mailatan (ekonomikoa, sexuala,
etnikoa, kulturala...) berdintasun-harremanak izatea dela esan
dezakegu. Gatazkaren kontzepzio negatiboetatik abiatzen bagara
bakearen kontzepzioa gatazkak eztali eta hauei aterabide ez ematean
kokatu daiteke. Eta garrantzitsua deritzot gatazka eta bakearen
dialektika, ikuspegi eraikitzaile, eraldaketa eta konponbide
klabeetan kokatzea. Izan ere, gatazkaren trataera egokia egiten bada,
arazoak konpontzeko ikasketa
prozesu bat suposatzen du, harremanak iraunkortu eta sendotzean
laguntzen du eta identitateak indartzen laguntzen du, boterea
garatuz.
Indarkeria
da gatazkaz ari garenean ateratzen den beste termino bat, gure
herrian indarkeriaren kontzepzioa desitxuratua egon dela uste dut.
Biolentzia
hitzak estatuak eta bere garaian ETAk egindakoari mugatuta ulertu
izan dugu. Gatazka eta indarkeria terminoak politizatu beharra
ikusten dut. Izan ere, gizonak era masiboan akabatzen dituztenean
gatazka politikoa da, emakumeak akabatzen dituztenean emakumeen
indarkeria. Diferentzia hori onartzeak , gatazka politikoa
gizonezkoena dela esaten dugu. Emakumeok gatazka politikoa egunero
daukagu gizarte honetan, eta gainera gure inguruko gizonekin.
Guzti
honetan ere eskolak berebiziko erronka eta garrantzia du.
- Kontzientziazioan, sexu-genero gatazkaren kontzientzia politikoan.
- Curriculumean, gatazken trataerara egokirako konpetentzien txertatzea.
- Partaidetzan, pertsona ororen behar eta iteresak adierazi eta asetzeko parte hartzerako espazioak bermatzean.
- Banakako trataera eta aterabideei bide ematean, betiere kolektibotasunetik indibiduoen behar eta interesei erantzunez.
- Antolakuntza eredu orizontalak sortzean, eta antolakuntza egitura zein araudiak helburuen araberakoak eta mesedeetan zehaztean.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina