Pentsamolde
patriarkala kategoria dikotomikoetan oinarritzen da errealitatea
aztertzeko. Pertsonen sexua (sexu biologikoa) sailkatzeko
orduan ere, jaioberritan, kanpo genitalak zein diren kontutan hartzen
da, eta haurra mutil edo neska izango da, baina sexu-banaketa
bitarrak honek ez du islatzen genetikoki, fisiologikoki eta
anatomikoki dagoen aniztasuna.
Sexu-orientazioak
edo desirarenak pertsonaren zaletasun afektibo-sexualei buruz hitz
egiten digu. Sistema patriarkalak aurresuposatzen du guztion
heterosexualitatea. Eta heterosexualitatea
da patriarkatua irauteko
tresnarik garrantzitsuena.
Sailkapen honek ere iskutatzen du benetako errealitate anitza.
Sexu
orientazioa haurtzaroan hasten da eta eraikitze prozesu bat da. Baina
oraindik gure gizartean zenbait joerak ez dute onarpen bera.
Adibidez, pertsona bat erakarpen homosexuala sumatzen hasten denean,
hori ezkutatzeko joera izango du nagusiki, mespretxatu eta baztertuko
duten beldurrez. Beraz, indarrean dagoen patriarkatu sistema gainditu
beharrean gaude gure gazteen sexualitatea eraikitzeko prozesua librea
izan dadin.
Pertsonen
desirak
agerian jartzen dituzte errealitate anitzak eta konplexuak. Eta
desirak kategorietan sailkatzen aurrera joan ahala, kategori berrien
presentzia eskatzen du:
Homosexuala
– Heterosexuala - Bisexuala - Asexuala
– Alosexuala
– Heteromalgua – Homomalgua – Pansexuala/Omnisexuala –
Demisexuala..... Agian
pertsona bakoitzarentzat bat?
Identitatea
definitzerakoan sentitzen duena da garrantzitsuena, identitate
hau jendarte
patriarkalean ikusezin geratzen da
askotan edo agertzen bada, modu estereotipatuetan eta
hierarkizatuetan egiten da.
“Gizaki
sexudunak garela ez dago zalantarik baina norberak bere sexua izateko
eta sentitzeko modu bakarra du”: GORPUTZ ANITZAK
Gai
honen inguruan “Berdindu
eskola” taldeak eskoletan egiten ari diren lana primerakoa izaten
ari dela ikusten dut. Bereziki ikasleekin geletan aritzeak
azpimarratzeakoa da. Ikastalde bakoitzean bi saio gauzatzen dituzte
eta hauengandik jasotzen duten balorazioa oso ona izaten ari da. Ea
ba programa honekin aurrera egiten den! Gazteek
merezi dute!
Saioak
gauzatzerakoan egin dituzten ikerken ondorioz,
datu
esanguratsu hauek
jaso dituzte:
Gazteen
% 62k ekintza homofoboak ikusi ditu eskolan eta eskola inguruan, eta
% 45ek eskola lagunak LGTB jarrerak izateagatik baztertuak izan
direla uste du.
Nesken
% 45ak onartzen du euren gelako lagunek horrelako jarrerak dituzten
pertsonak baztertuko lituzketela. Mutilen artean, berriz, % 36,6ak du
iritzi hori.
http://www.gizartelan.ejgv.euskadi.eus/informazioa/berdindu-eskolak/r45-berdgtra/eu/
Eskolan erronkak:
Aniztasun
afektibo-sexualarekin lotutako edukiak curriculumean eta material
didaktikoetan zeharka txertatzea
Irakasleei
eta gurasoei homofobia identifikatzeko eta hari aurre egiteko
formakuntza ematea
LGTB
elkarteekin elkarlanean aritzea
Errespetuzko
jarrerak lantzea eta aniztasunak aberastu egiten gaituela
ikuseraztea.
“Pentsamolde
patriarkala kategoria dikotomikoetan oinarritzen dela” errealitatea
aztertzea
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina