Ikasgaiko
irakurgaian jasotzen den bezala, parte hartzeko nola hartu behar den parte
jakitea beharrezkoa baldin bada ere, inplikazioak dakartzan onurak zein plantea
daitezkeen zailtasunak eta arazoak nork bere gain hartzea ere nahita nahiezko baldintza
badela uste dut. “Gurekin bada, izango
da” proposamen didaktikoan agertzen den esaldi batek partaidetzak duen
bihotzaren taupada primeran jasotzen duela iruditzen zait, “… kontrajarrita dauden ideiak, balioak edo interesak adierazten
dituzten eragileen eta gizarte-sektoreen arteko harremanaz” ari garela
esaterakoan agerian uzten duelako
partaidetzak, bere barnean, konpromisoa daramala, inguru fisiko zein jendarteak
osatutako egiturak ezagutzeko jakinmina alde batetik eta bertan hobekuntzak eragiteko
inplikazioa beste aldetik.
“Equipo
Claves” edo “Parte Hartuz” elkarteetatik iristen zaizkigun proposamenek
mobilizazioaz hitz egiten dute, tradizioz baztertuta egon diren sektoreek
boterean sarbidea izateko aukeraz, eragileen gaitasunak eta ahalmenak
garatzeaz, jarrera aktibo baten sustatzeaz. Zorionez, parte hartzea garatu
daitekeen ahalmena delako, ikas dezakegun inguruan eragiteko modua.
Hala
ulertuz sortu dugu eskolan Ikasleen Partaidetzarako Antolaketa, ikasle guztiei
eta neskei bereziki, parte hartzeak hainbat eskubide sustatzen dituela biziarazi
nahi diegulako, eta, aldi berean, eskatzen dituen hainbat egin beharren kontzientzia
barneratzen lagundu.
Kontutan
hartuta zeintzuk diren sexu genero estereotipoek partaidetzari jartzen
dizkioten mugak, partaidetzarako zailtasunak detektatu eta egoera horiek
eraldatzeko baldintzak ezartzen hasteko garaia dela pentsatzen dut. Ikastetxean
ere bai.
http://www.sanmartinlhi-bergara.hezkuntza.net/web/guest/ikasleen-partaidetzarako-antolakuntza
Lehenik eta behin, ageriko zein ezkutuko curriculuma arretaz aztertu eta emakumearen presentziari toki esanguratsu bat dedikatu, hizkuntza sexista gainditzeko neurriak hartu, arreta berdina bai denboraz bai entzuketa aktiboaren kalitatez dedikatu neskei zein mutilei, erne ibili diskriminatzaileak izan daitezkeen ardura banaketak saihesteko, nesken lidergoa sustatu, prestigio soziala duten lanbideekiko espektatibak garatzen lagundu neskei beraien bizitza proiektua irudikatzerakoan, esparru publikoa femeninoz ere eraiki daitekeela erakutsi ahal diren eredu positibo guztiak azpimarratuz, adibidez.
“Helburuak
eta interesak partekatzea, hau da, proiektua eta taldekideak batzen dituena”.
LIPDUB honetan, adibidez.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina