2016/02/07

IDENTITATEAREN GAKOAK

Pertsona oro galdetzen dio bere buruari nozbait ¿nor naiz ni? erantzuna bilatzeko esperoan gure bizitzako alderdi desberdinak begiratzen ditugu. Besteekiko harremanak, gure lanbideak, hobby-ak, aurretik hartutako erabakiak, eta abar. Denok bilatzen dugun zoriontasuna bilatzeko, nire ustetan, oso garrantzitsuak dira bakoitzak jarraitzen dituen baloreak. Azken finean gure izaera bideratzen duten aldagai garrantzitsu eta pisutsua direla uste dut.

Ildo horretatik, gure eskolak lantzen dituen baloreak gure ikasleen etorkizunean eta beraien identitatearen eraikuntzan zer esan handia dutela uste dut. Ekintza eta esperientzia guzti hauek gure identitatearen eraikuntzan islatzen dira; izan ere txikitatik bereganatzen ditugun baloreak gureak egiteko aukera handiak ditugu. “La identidad personal es una parte de la personalidad, esa parte que podemos imaginar, inventar, crear y escoger, con nuestras posibilidades y limitaciones individuales y situacionales, por nosotros mismos. Nuestra capacidad de elegir, de decidir, es ciertamente limitada. No obstante, en este ámbito se define la libertad humana, la cual concebimos aquí como nuestra capacidad de autodeterminación posible. Consecuentemente, refiriéndonos al propio sujeto, delimitamos los principales dominios formativos para la autodeterminación posible, desde la que cabe desplegar el descubrimiento de las estrategias educativas pertinentes para la construcción autónoma de la identidad.” (Antonio Bernal Guerrero, 2009). 


Hauek dira gure eskolak bere oinarrian transmititu nahi dituen baloreak:
Gaztelaniako 5 C-engatik zehaztuak datoz: Kontzienteak, Gai, Konprometituak, Errukiorrak, etaSortzaileak diren pertsonak.

Beraien eta inguruneko errealitatearekin Kontzienteak. Errealitate hori ulertzeko Gai eta pertsonei hurbiltzeko behar adina enpatiarekin, eta era Errukiorrean haiekin Konprometitzen dira oraina eta etorkizun hobea eraikitzeko, era Sortzailean”

Genero identitateari dagokionez, lan handia dago oraindik egiteko hala ere, gure ikasleak erabateko askatasunean garatzeko ez direla guztizko baliabideak ematen uste dut. Adibidez identitate sexualaren garapenean ez dut uste modu askean hezten ari garenik gure ikasleak. Adibidez, inauteriak pasa direla esanguratsua izan da pasilloetatik jarri dituzten irudiak eta apaigarriak: Neskak printzesaz edo sorginez jantzita eta mutilek spiderman edo super-heroiaz … Horren atzetik inkontzienteki ikasleei bidaltzen dizkiogun mezuez ez gara konturatzen.

Hori izan liteke eskolako hobetzeko puntu bat, ikasleen identitatea bere osotasunean eraikitzeko askatasuna bermatu. Horretarako:
-          Adibide desberdinak erabili daitezke gelan.
-          Eskolan zehar jartzen diren apaingarriak jarrera ez baztertzailea dituztela bermatu.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina