Pertsona oro galdetzen dio bere buruari nozbait ¿nor naiz ni? erantzuna bilatzeko esperoan gure bizitzako alderdi desberdinak begiratzen ditugu. Besteekiko harremanak, gure lanbideak, hobby-ak, aurretik hartutako erabakiak, eta abar. Denok bilatzen dugun zoriontasuna bilatzeko, nire ustetan, oso garrantzitsuak dira bakoitzak jarraitzen dituen baloreak. Azken finean gure izaera bideratzen duten aldagai garrantzitsu eta pisutsua direla uste dut.
Ildo horretatik, gure eskolak lantzen dituen baloreak gure ikasleen etorkizunean eta beraien identitatearen eraikuntzan zer esan handia dutela uste dut. Ekintza eta esperientzia guzti hauek gure identitatearen eraikuntzan
islatzen dira; izan ere txikitatik bereganatzen ditugun baloreak gureak egiteko
aukera handiak ditugu. “La identidad
personal es una parte de la personalidad, esa parte que podemos imaginar,
inventar, crear y escoger, con nuestras posibilidades y limitaciones
individuales y situacionales, por nosotros mismos. Nuestra capacidad de elegir,
de decidir, es ciertamente limitada. No obstante, en este ámbito se define la
libertad humana, la cual concebimos aquí como nuestra capacidad de
autodeterminación posible. Consecuentemente, refiriéndonos al propio sujeto,
delimitamos los principales dominios formativos para la autodeterminación
posible, desde la que cabe desplegar el descubrimiento de las estrategias educativas
pertinentes para la construcción autónoma de la identidad.” (Antonio Bernal
Guerrero, 2009).
Hauek dira gure eskolak bere oinarrian transmititu nahi dituen baloreak:
“Gaztelaniako 5 C-engatik zehaztuak
datoz: Kontzienteak, Gai, Konprometituak, Errukiorrak, etaSortzaileak diren
pertsonak.
Beraien eta inguruneko
errealitatearekin Kontzienteak.
Errealitate hori ulertzeko Gai eta pertsonei hurbiltzeko behar adina
enpatiarekin, eta era Errukiorrean
haiekin Konprometitzen dira oraina eta etorkizun hobea
eraikitzeko, era Sortzailean”
Genero identitateari dagokionez, lan handia dago oraindik egiteko hala ere, gure
ikasleak erabateko askatasunean garatzeko ez direla guztizko baliabideak ematen
uste dut. Adibidez identitate sexualaren garapenean ez dut uste modu askean
hezten ari garenik gure ikasleak. Adibidez, inauteriak pasa direla esanguratsua
izan da pasilloetatik jarri dituzten irudiak eta apaigarriak: Neskak printzesaz
edo sorginez jantzita eta mutilek spiderman edo super-heroiaz … Horren atzetik
inkontzienteki ikasleei bidaltzen dizkiogun mezuez ez gara konturatzen.
Hori
izan liteke eskolako hobetzeko puntu bat, ikasleen identitatea bere osotasunean
eraikitzeko askatasuna bermatu. Horretarako:
-
Adibide desberdinak erabili
daitezke gelan.
-
Eskolan zehar jartzen diren
apaingarriak jarrera ez baztertzailea dituztela bermatu.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina