2015/12/04

EMAKUMEEN PRESENTZIA ETA EKARPENAK



Patriarkatuak emakumeen presentzia gutxiesteko  androzentrismoa, apropiazioa eta sexismoa  moduko mekanismoak erabili eta erabiltzen ditu, eta ikuspuntu honetatik sortu da  curriculuma, horregatik, ikasmaterialetan …zientzian, historian… emakumeak duen presentzia txikia edo askotan ikusezina izaten da. Ingeleseko  liburuek eskeintzen dituzten irudi estereotipatuak  ,  famili eredu heteronormatiboak eta sortu behar diren esaldiak eta egin behar diren ariketak irudien araberakoak  …. Gaztelaniako liburuetan agertzen den hizkuntza guztiz maskulinoa izaten da …  idazleak, abeslariak … gehienetan gizonezkoak … hauek adibide gutxi batzuk baino ez dira, ondo  behatzen baditugu adibidez betetako zerrenda amaigabea egin genezake ikasgai guztiekin.
Protagonismoaren arabera ,eratzen dira botere eta autoritate harremanak eta identitatearen garapena ere. Beraz, dagoen curriculumean emakumearen  presentzia, papera, balorea … txertatzea  ezinbestekoa da ; emakume zientzialariak, historian, existitu diren emakumeen ekarpenak islatu behar dira,  emakume musika egileak  azaleratu,  hizkuntzetan erabiltzen den generoa eta  irudiak aldatu behar dira …  Horrela, ezberdintasunaren legitimazioarekin apurtu arte.
Emakumeen presentzia eta ekarpenei beharrezko garrantzia eta lekua emanez, honek, paradigma aldaketa ekarriko luke. Batetik, emakumeen beharrak kontuan hartuko liratekeelako   , bestetik,  ezagutzaren teorietan, arrazionaltasuna ez litzatekeelako ezagutza-iturri bakarra  eta gainera, natura eta gizakiaren arteko lotura argi utziko lukeelako.

Guzti hau kontuan izanik,  curriculumean  eta gure ikastetxeko arlo guztietako ikasmaterialetan  historia, zientzietan, gaztelanian, hizkuntza, ingeleran, musikan… emakume eta gizonen presentzia eta balorea orekatu  behar da, irudiak, kantak,idazleak,konpositoreak, zientzialariak, historia egin duten emakumeen presentzia,  hizkuntzaren trataera mistoa … Momentuz gure esku dago  parekatzearen lan hau, material gehigarrien bidez eta genero ikuspegia hedatuz, baina curriculumean txertatzen den momentutik, ikasmaterialak hezkidetzaileak izan beharko dira. Horregatik, curriculumean txertatzearen premia eta beharra. 














iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina