LEGEDIAren
inguruan ikusitakoari buruzko HAUSNARKETA
Gaur
egun legeen arabera, emakumeak eta gizonezkoak parekoak gara, baina
errealetateak erakusten du emakumeak bigarren mailako pertsonak
garela.
Emakumeen
eta gizonen aukera berdintasuna zein sexuen araberako bereizketa oro
debakatzen dutue lege eta arau juridiko ugari ditugu. Europa, estatu
eta udal mailan. Nazio Batuetako Erakundeak 1979an emakume eta
gizinen berdintasun printzipopa aldarrikatu zuen, printzipio hori
benetan betearazteko indarrean dauden lege eta arauetan jasota dago.
Besteak beste:
-
Otsailaren 19ko 1/1993 Legeak ‐Euskal Eskola Publikoari buruzkoak
-
Abenduaren 28ko 1/2004 Lege Organikoak
-
18ko 4/2005 Legeak
-
Maiatzaren 3ko 2/2006 Lege Organikoak
-
Martxoren 22ko 3/2007 Lege Organikoak
Emakumeen
eta gizonen berdintasunerako Planaren marko teorikoa 4/2005 Legeak
ezartzen du. Lege honen xede nagusia berdintasunezko gizartea lortzea
da, non pertsona oro libre izango den, hala eremu publikoan nola
pribatuan, bere gaitasun pertsonalak garatu eta erabakiak hartzeko,
ohiko rolek sexuaren arabera ezartzen dituzten mugak izan gabe;
jendarte bat non berdin aintzat hartu, baloratu eta bultzatuko diren
emakumeek eta gizonek dituzten portaera, jomuga eta beharrizanak.
Horretarako, emakumeen eta gizonen berdintasunaren alorrean
herri-aginteen jarduna zuzendu behar duten printzipioak ezartzen ditu
legeak, eta zenbait neurri ere arautzen ditu. Neurrion xedea da
emakumeek eta gizonek bizitzaren arlo guztietan aukera eta tratu
berdinak izan ditzaten bultzatzea eta bermatzea, eta, bereziki,
emakumeen autonomia sustatzea, eta hortik, bereizkeria jasaten duten
talde direnez gero, jendarte, ekonomia zein politikan duten posizioa
sendotzea
Emakumearen aurkako indarkeriari sistema jurisdikzionalak ematen dion erantzuna
http://www.euskonews.com/0493zbk/gaia49304eu.html
Emakumeen
eta gizonen arteko berdintasuna printzipio juridiko unibertsala da,
giza eskubideei buruzko nazioarteko hainbat testutan aitortu dena,
emakumearen aurkako bereizkeria-mota guztiak ezabatzeko balio duena.
Material hezkidetzaileak emakume eta gizonen berdintasun printzipioa
bermatu behar dute. Eskolan ditugun material ugarik balore eta eduki
sexistak transmititzen dute, beraz, hezitzaileak eskolan erabiltzen
ditugun materialak aztertu behar ditugu hezkidetzaileak direnak
erabiltzeko.
Legearen
araberako berdintasun formala erabat aitortzea aurrerapauso handia
izan da baina ez behar bestekoa. Genero-indarkeriak, norberaren
bizitza, laneko bizitza eta familia-bizitza uztartzeko arazoek
agertzen dira oraindik gaur egun. Honek eskatzen du tresna juridiko
berriak, emakumeen eta gizonen arteko berdintasuna erabateko eta
eragingarria izateko.
HEKIDETZA
HEZKUNTZAN eta ERRONKAK
-
Curriculumean genero ikuspegia txertatzea
-
Irakaslearen rola Hezkidetzailea dela bermatzea
-
Hezkuntza komunitatea emakumeen aurkako indarkeriaren prebentzioan heztea eta prebentzio eta aktuazio protokoloak ezartzea eskoletan
-
Ikasleak sexismoari aurre egiteko, eta harremanafektibosexualak berdintasunean izan ditzaten heztea
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina