2015/11/29

"Errealitaea eraikitzeko Legeak ezinbesteko"




Gizakiok jaio bezain pronto sozializazio prozesuan hazi eta hezi egiten ari gara. Gizartea aldakorra da eta etengabeko moldaketak suertatu beharko dira. Luzaroan errepikatzen diren injustiziak, desorekak, ahuleziak, … ekiditzeko legeria dugu euskarri nagusi. Hori dela eta “Ignorantia juris non excusat”.


Berdintasun aldekoa eta indarkeria aurkako legedia indarrean ipini bezain pronto Hezkidetzaren marko legalaren ibilbidea argitu da.

“Legeak, babesle eta arautzaile” berdintasuna sustatezko eta bermatzeko hainbat lege eskuragarri dugu gatazketatik irtetzeko eta giza eskubideak errespetarazteko.

Pertsona guztion berezitasuna, errepikaezintasuna baloratu eta harremanetarako forma berri eta positiboak sortzeko gunea dugu eskola. Prestakuntza eta gizarteratze espacio pribilegiatu honetan balioen aldaketa sustatzea ezinbestekoa da. Aldaketa prozesuan legeak ardatz eta argi nagusiak izango dira.



Emakume eta gizonen arteko berdintasuna
Giza eskubideen aldarrikapen unibertsaleko 1.atala: Gizon-emakume guztiak aske jaiotzen dira, duintasun eta eskubide berberak dituztela; eta ezaguera eta kontzientzia dutenez gero, elkarren artean senide legez jokatu beharra dute” kontuan harturik, gizarteratze prozesuan agertzen diren diskriminazioak, estereotipoak, indarkeria, … gainditzeko neurriak ezarri beharko dira.

  






Hezkuntza eremuan legediarekin eta eragile guztiak inplikatuta egonda, konpromisoa harturik izanda, eskola hezkidetzaileak berdintasuna sustatu eta bermatuko duela ziurra da.

http://www.erein.eus/media/primeros_capitulos/primer_capitulo1062.pdf



Material didaktikoa
Ikastetxetan erabiltzen dugun material hezkidetzailea eta sortzeko gomendioak pertsonen arteko berdintasuna indarrean jartzeko motakoa da.
Horrez gain erabiltzen den materialarekin ikuspegi kritikoa landu beharra dago balorazioak egiten: diskriminazioa, indarkeria, desegokitasuna, desberdintasuna, … agertzekotan bidezko erantzuna ematen. Hots, ahuleziak eta indarguneak zerrendatu ondoren hobekuntzak eta zuzenketak gauzatzeko gaitasuna garatu beharra dago.




Ikastetxeko erronkak
Etapa desberdinetan lortu nahi diren helburuak ondoko hauetan laburbildu daitezke:
o   Estereotipo sexistak, aurreiritziak eta indarkeria baztertzea eta gatazken trataera baketsua ikastea (gatazka pertsonalak eta harremanetan gertatzen direnak: eskolan, familian eta bizitza sozialean)
o Aniztasun-funtzionala duten pertsonen benetako berdintasuna eta diskriminaziorik eza bultzatzea
o    Kultura desberdin eta pertsona desberdinekiko errespetua bermatzea
o   Gaitasun afektiboak eremu pertsonalean eta besteekiko harremanetan garatzea
o   Emakumeen eta gizonen arteko eskubide-berdintasun eta aukera-berdintasun 
eraginkorra sustatzea, dauden desberdintasunak kritikoki aztertzea eta balioestea
o Ikasketa eta lanbide aukera guztiak gauzatzeko estereotiporik gabeko orientazioa 
izatea

Esku-hartzaile metodologia, baliabide anitzak, erreferente egokiak eta eskola komunitate kide guztien ardura eta konpromisoarekin lortzeko pausoz pauso gabiltza errealitatea eraikitzen.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina