2015/12/04

Emakumeen presentzia eta ekarpenak.


  • Gaiaren iritzia eta laburpena:

Gure historia gizonek idatzi dute eta gizonek egindakoak bildu dituzte. Gizarte androzentrista baten seme-alabak gara eta emakumea ixilarazia eta baztertua izan da eremu publiko guztietatik, erabaki guneetatik eta historiako libruetatik. Fokoak behin ere ez ditu emakumeak argitu.




  • Jardueraren inguruko datu eta ondorioak:

Gure gizartea ez da gehiegi aldatu eta gaur egungo komunkabideetan ere emakumea baztertua jarraitzen du. Honen adibidea, Aztikerrek egindako ikerketa izan daiteke, EITBko informatiboetan emakumeen presentzia %25aren inguruan kokatzen da.Ikerektaren arabera, EITBko informatiboetan, “generoen irudikapena diskriminatzailea eta estereotipatua da”. Kiroletan (%92),politikan (%74) eta ekonomian (%69), batik bat, emakumezkorik ia ez da ageri.

Marian Morenoren hitzaldi batean grabatutako bideoan komunikabi de ezberdinen azterketa egiten du eta esaterako egunkari bateko emakumeen presentzia aztetzen du eta honako datuak ematen ditu (zenbat gizon-emakume azaltzen diren):

         Gizonak:116
         Emakumeak:54
         Gizonak bere izenarekin: 79
         Emakumeak bere izenarekin: 18.
         Gizonak izenik gabe: 37.
         Gizonak izenarekin: 36.

Deigarria, ezta?
                                      Bideoaren 23'tik 30'ra (edo bukaeraraino).


  • Gaiaren inguruko proposamen bat.

Bechdel testa, Bechdelen araua edo Bechdelen legea izenez ere ezaguna— filmetankomikietanantzezlanetan eta beste kultura-produktuetan genero-desparekotasuna neurtzeko sistema bat da. Zertan datza?
Filmean gutxienez bi pertsonaia emakumezko ateratzen dira.
  1. Pertsonaia horiek behin bederen elkarrekin hitz egiten dute.
  2. Elkarrizketa horren gaia gizon bat ez den beste zerbait da (baldintza hau ez dagokio bikote erlazioari bakarrik: adibidez, aitari buruz diharduten bi ahizpek ere ez dute testa gainditzen).
Testaren aldaera batek eskatzen du, horiezaz gainera, bi emakumeek izena izan behar dutela.
Hiru arau bakun horiek alderantziz jarriz gero, hau da, emakumeen ordez gizonezkoei aplikatuz gero, ia film guztiek betetzen dituzte; aitzitik, emakumezkoei ezarriz gero, harrigarria da zenbat filmek ez duten testa gainditzen.
Informazio gehiago:
Mujerícolas




  • Emakumearen presentzia eta ekarpenak ikastetxeetan areagotzeko erronkak:

  • Genero estereotipoak gizarteak sortatakoak direla jabetzea eta hauek gainditzeko ahalegina egitea. Emakume eta gizona izateko bide bakarra al dago? Emakume zein gizonengan indartzen diren ezaugarriak aztertu eta hauen irakurketa kritikoa egiteko ikasleak gaitu.
  • Izpiritu kritikoa garatu edozein iturritatik jasotako mezu sexisten aurrean (emakumearen presentzia eta ekarpenak barne), hala nola, testu liburuak, komunikabideak, kartelak, publizitatea, filmak, liburuak, bideojokoak… “Betarrreko moreak” erabiltzera ohitu.
  • Gizartean emakumeek egiten duten izkutuko lana ikustarazi, hala nola, etxeko ardura eta ume eta adinduen zaintza besteen artean.
  • Emakumeak pairatzen dituzten diskriminazio egoerak aztertu eta ikustarazi. Soldata baxugoak lan berdina egiteagatik, goi karguetara eta ardura postuetara iristeko trabak, kiroletan, edertasun ereduetan, publizitatean (emakumea objektu bihurtzeko joera ikustarazi)...



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina