Euskal hezkuntza sistema eraldatze prozesu batean murgilduta dagoela nabarmena da. Aldatze prozesu hau 80. hamarkadan hasi zen, zenbait ikastetxeetan emakume feministek eskuhartzeak egiten hasi ziren, hori bai, babes ofizialarik gabe. Giro horretan LANBROA, lehenego "hezkidetza" mintegia martxan jarri zen, bere helburu naguasia hezkidetza Hezkuntza siteman nola txertatu ahal zen eta materiala sortzea izan zen.
90. hamarkadan bultzada handia jasan zuen baina 2001ean Hezkidetza- aholkularitza desagertu zen , hau da, hezkidetza jarduerak babes ofizialik gabe geratu ziren. 2013- 2016 Hezkuntzan sisteman hezkidetza eta genero- indarkeriaren prebentzioa lantzeko gida, bertan zenbait ekarpen eta konpromizu definitu ziren epe bat jarriz. Epe hori betetzear dago eta ezinbestekoa izan da Heziberrin hezkidetza beharra azaltzea. Hau izango zen, laburbilzuz, hezkidetzaren ibilbidea.Helburu hauei babesa zenbait legeritan zehaztu
ziren.
EUSKAL ESKOLA PUBLIKOAREN LEGEA (1995) .
GENERO INDARKERIAREN AURKAKO BABES OSORAKO NEURRIEN LEGEA (2004)
EUSKADIKO EMAKUMEEN ETA GIZONEN BERDINTASUNERAKO LEGEA (2005).
EMAKUMEEN ETA GIZONEN BERDINTASUNA ERAGINKORRA LORTZEKO LEGE ORGANIKOAK (2007).
IKASLEEN ESKUBIDE ETA BETEBEHARREN DEKRETU (2008).
ETXEKO TRATU TXARRAK ETA SEXU INDARKERIA JASATEN DITUZTEN EMEKUMEEI HARRERA HOBEA EGITEKO ERAKUNDEEN ARTEKO II.AKORDIOA.
EAEko EMAKUMEEN ETA GIZONEN BERDINTASUNERAKO VI. PLANAK (2013).
HEZKUNTZA- SISTEMAN HEZKIDETZA ETA GENERO- INARKERIA PREBENTZIOA LANTZEKO GIDA PLANA (2013- 2016).
HEZIBERRI 2020.
Genero
Indarkeriaren Aurkako Babes Osorako Neurrien legeak (2004) Hezkuntzari zenbait neurri artesa eskatzen
zion, hurrengo artikuluetan ikus ditzazkegun bezala.
1.- Hezkuntza- sistemaren printzipio eta balioak (4.art): gatazkak modu baketsuan konpontzeko metodoen ikasketa eta, honekin batera, aniztasunean eta emakume eta gizonen arteko eskubideen eta aukera berdinen errespetua.
2.-Curriculuma
eta material didaktikoa (6. art): estereotipo sexistak ed bereizkeriazkoak ezabatu eta gizonek nahiz emakumeek balio bera dutela sustatzen direla zaindu beharko dute.
3.-Pertsonak, prestakuntza eta egiturak (5. art): irakaslegoaren hasierako eta etengabeko prestakuntza- planetan partehartzea bermatu behar du administra.
Legealdia esaldi honetan laburbildu daiteke: Irakasten
denaren hezkidetzazko izaera bermatzea.
1.- Curriculumean transformazioari dagozkion egitekoak
2.- Materialei dagozkionak
3.- Egiturak eta pertsonak.
4.- Prestakuntza.
5.- Zuzendaritza.
6.- Koordinazioa.
7.- Genero indarkeriaren aurkako politikak.
Legedia sendoa eta zabala dugula ematen du, planak eta planak. Ikastetxeetan lan handia egiten ari gara materialak berrikusten eta sortzen, gure ikasleentzat eredu berriak eskeintzen dieten materiala eta emakumeek egindako ekarpenak disziplina guztietan jasotzen dituztenak.
Irakasleek gure burua aztertu dugu, gure harremanak ikasleekin aztertu ditugu, gure jarrera geletan, gure ikasleak estereotipotik at hezitzeko, aukera berdinak izan ditzazten. Baina gure babesleku hauetatik, hezitzaileok zer eskatzen diogu gizarteari? Komunikabideak, musika, zinea, komertzioa... Goliat.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina