Gizarte demokratiko batean bizitzeko orokorrean legedia
funtsezkoa dela uste dut eta guri dagokigun Berditasuna gaian legedi propio bat
edukitzea oso lagungarria dela uste dut, gizarteak beharra duelako oraindik,
zoritxarrez.
Landutako dokumentuan Lege garrantzitsu bat faltan bota
dut, hau da, gure Legebiltzarrak onartu zuen azken Legea:
LEGEA,
ekainaren 28ko, 14/2012, genero-identitate arrazoiengatiko ez diskriminazioko
eta pertsona transexualen eskubideen onarpena.
*(beherago jarri ditut estekak dokumentua eskuratzeko)
Hezkuntza Departamentuak egiten dituen plan, proiektu
eta bestelako planteamenduetan Marko Legala kontutan izatea beharrezko bezala
ikusten dut. Hau da guri dagokiguna:
·
Euskal
Eskola Publikoaren Legea: 1995-02-19
·
Milurteko
Aitorpena: 2000-09
· Genero
Indarkeriaren Aurkako Babes Osorako Neurrien Legea: 2004-12-28
Emakume
eta gizonen arteko berdintasunari errespetu-balioak sustatzeko hezkuntza
sistemak dituen betebeharrak adierazten ditu:
Hezkuntza-sistemaren
printzipio eta balioak, Curriculuma eta material didaktikoak, Pertsonak,
prestakuntza eta egiturak.
· Euskadiko
Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako Legea: 2005-02-18
Planteatzen
dituen helburuak: bizitzaren esparru guztietan aukera eta tratu berdina
sustatzeko eta bermatzeko neurriak garatzea, bereziki, diskriminaturiko
gizatalde bezala, emakumeen autonomia suspertzea eta gizartean, ekonomian eta
politikan bere posizioa indartzea
· Emakumeen
eta Gizonen Berdintasun eraginkorra lortzeko Lege Organikoak: 2007-03-22
· Eskoletan asko ezagutzen
den Euskal Autonomia Erkidegoko
unibertsitatez kanpoko ikastetxeetako ikasleen eskubide eta betebeharren
Dekretua: 2008-12-2
·
EAEko
Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako VI. Planak 2013-12-30
hizkuntza eta/edo beste komunikazio elementu batzuk era ez-sexistan erabiltzeko
beharra azpimarratzen ditu
· LEY 14/2012, de 28 de junio, de no discriminación por motivos de
identidad de género y de reconocimiento de los derechos de las personas
transexuales.
· LEGEA, ekainaren 28ko, 14/2012, genero-identitate arrazoiengatiko ez
diskriminazioko eta pertsona transexualen eskubideen onarpena.
Ikastetxeetako erronkak
- Hezkuntza Departamentuko profesional guztiek legedia ezagutu.
- Hezkidetza eremua ikastetxeetako Elkarbizitza Planetan garatu.
- Hezkidetzan oinarritutako eskola eredua sakon aztertu eta genero-ikuspegia ikastetxeko kultura eta praktiketan txertatzea planteamendu integral batekin.
- Curriculuma genero ikuspegitik aztertu.
- Testu liburu eta erabiltzen den material didaktikoa hezkidetzaren ikuspegitik aztertu.
- Genero estereotipoetan oinarrituta neska-mutilek jasaten duten sozializazioa aztertu.
- Ikastetxeetako espazioen erabilera genero ikuspegitik aztertu.
- Familiak ere hezkidetzan inplikatu.
- Genero-indarkeriaren prebentzioa landu eskola komunitate osoarekin.
- Irakasleen prestakuntzan eremu honetako lan saioak antolatu.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina