2015/12/05

IZENDATZEN EZ DENA EZ DA EXISTITZEN



Jakin badakigu emakumeek historian zehar patriarkatuaren aginduei aurka eginez, askotan gizon baten itzalean edo goitizen bat erabiliz izan bazen,arlo desberdinetan garatu zituzten beren jarduerak .
Ezaguera mundura heldu ziren eta kulturarako lan garrantzitsuak utzi zituzten.

Eta zergatik ez ditugu ezagutzen?

Patriarkatuak menpeko izaki bezala irudikatu egin gaituelako. Mundua interpretatzeko gaitasunik gabe, seme-alabak zaintzeko eta etxean gordeta egoteko jaioak, inongo kezka kultural edo politikorik gabe.
Patriarkatuak erabilitako mekanismoak hiru dira:
  •  Androcentrismoa.Gizona eredu eta erreferente bakarra gizaki guztiontzat.
  •  Sexismoa:Emakumearekiko diskriminazazioa
  •  Emakumeen jabetza kentzea:Emakumeen ekarpenen apropiazioa.(Matilda efektuari buruz artikulua)


Marcela Lagarderen ustez ezinbestekoa da genero memoria izatea: Historiaren denbora luzeak gure bizitzen denbora laburrean egon behar du. Iragana deskubritzen ez badugu, emakumeen iragan politiko hori deskubritzen ez badugu, umezurtz egongo gara, feminista klasikoek aipatzen zuten bigarren mailako generoaren partaide izateak sortzen duen umezurtzaren zentzu horretan; bistatik kenduak, ezabatuak, isilduak, izan direlako, erreferenterik gabekoak, eta oraindik ere gu historia patriarkala ikasten ari gara”.
Horregatik, historia berriz kontatzea premiazkoa da,
  • zehazki gertatu zen bezala kontatzea, emakumeri merezi duten dimentsioa emanez,arlo pribatuan zein publikoan.
  • Uko egiten dituen historiako liburuen isiltasunetik ateratzen eta merezi duten izandako protagonismoa emanez .





Eta eskolan zer?
Beti bezala sentsibilizazioa eta formakuntza ezin bestekoa iruditzen zaizkit.Ez bagara jabetzen diskriminizazioaz ez dugu ezer aldatuko eta aldatzeko guk ikasitako historia desikasi egin behar dugu .
Hori historiari dagokionez baina gure ikasmaterialetan emakumeen presentzia trataera rola eta erabilitako hizkuntza errebisatu eta aldatu beharko genuke.






iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina