HEZKUNTZA-SISTEMAN
HEZKIDETZA ETA GENERO-INDARKERIAREN PREBENTZIOA LANTZEKO PLANIFIKAZIOA
HELBURU ESTRATEGIKOA
|
Hezkuntza‐sistema
hornitzea hezkidetzazko eskola‐eredua era koordinatuan bultzatzeko egiturez
eta pertsonez.
|
||
HELBURU ZEHATZA
|
1.1.
Helburu zehatza: Irakasleak eta hezkuntza‐komunitatea trebatzea, beren esku‐hartzeak
hezkidetza eta genero‐indarkeriaren prebentzioa aintzat hartuz egingo direla
bermatzeko
|
||
Estrategiak (zenbakia jarri)
1.1.a.
|
Ekintza (deskribatu)
1.1.a.2. Hezkidetzari, aniztasun afektibo‐sexualari
eta genero‐indarkeriari buruzko 10 orduko
sentsibilizazio‐prestakuntzako
modulu bat diseinatu eta eman irakasleei.
|
Onurak
-Iraskasleak prestakuntza izatea
hezkidetzan, aniztasun afektibo-sexualean eta gero indarkeriaren inguruan,
euren eguneroko lanean aplika dezaten
-Iraskasleek euren lanean genero ikuspegia
txertatzearen beharra ikustea, beraiek baitira hein handi batean hezkuntzaren
motorra
-Iraskasleak sentsibilizatuta badaude,
presioa egin dezakete gaia curriculumean txertatzeko eta zentruan gaia
lehentasun bat izateko
|
Lorpen adierazleak
-Ikastaroan parte-hartu duten
iraskasle kopurua sexuaren arabera
-gogobetetze
maila ona
-hezkidetza
bultzatzeko zentruan martxan jarri diren jarduera berrien kopurua
-ikastaro
gehiago egiteko eskaera kopurua
|
HELBURU ZEHATZA
|
1.2.
Helburu zehatza: Ikastetxeetan hezkidetza eta berdintasunaren aldeko neurriak
ezartzeko koordinazioko figurak eta egiturak garatzea.
|
||
Estrategiak (zenbakia jarri)
1.2.a
|
Ekintza (deskribatu) Jardunbide egokiak trukatzeko
jardunaldi bat egin, Emakundek, urtero antolatzen duen Berdintasunerako
Foroaren baitan, hezkidetza sustatzeko
koordinazioko figurak
eta egiturak
garatu dituzten ikastetxeekin.
Praktika
onak elkartrukatzeko sarea sortzea ideia ona izan daiteke
|
Onurak
-Zentruek beste zentruetan egiten den lana
ezagutzea
-Beste zentruetan neurria aurrera eramateko
jarraitutako prozesuak ezagutu norberak bere zentruan aplikatzeko
-Koordinazio figurak sortzea dituen onurak
ezagutu
-Egiturak sortu dituzten zentruen
automotibazioa eta euren lana balioestea
-Beste zentru
batzuk motibatzea egiturak sortzeko
-Eredu ezberdinak
izatea
Hezkidetzaren
alde lan egiten dauden zentruen sarea sortzea
|
Lorpen adierazleak
-Jardunaldian parte-hartu duten pertsonen
kopurua sexuaren arabera
-Parte-hartu duten zentruen kopurua
-Egiturak sortu dituzten zentruen kopurua
igotzea
-zentruen sarea sortzea
-Sarea izena-eman dutenen zentruen kopurua
-Hezkidetzaren alde lan egiten dutenen
zentruen lana balioestea eta motibatzea ildo beretik jarraitzeko
|
HELBURU ZEHATZA
|
1.3. Helburu zehatza: Irakasleen eta
hezitzaileen langile hornikuntza prozesuetan hezkidetzan trebakuntza sustatu.
|
||
Estrategiak (zenbakia jarri)
1.3.b
|
Ekintza (deskribatu)
Hezkidetzaren, berdintasunaren eta
genero-indarkeriaren inguruko prestakuntza meritu gisa sartu irakasleen eta
hezkitzaileen hautaketa-prozesuetan eta horri buruzko edukiak sartu
|
Onurak
Iraskale kopuru
gehiago prestakuntza izango du gaian
Prestakuntza
gehiago badute, euren lanean genero-ikuspegia txertatzea errazagoa izango da
Genero-ikuspegia
txertatzeko baliabideak ezagutuko dituzte iraskasleek
|
Lorpen adierazleak
Berdintasunean
prestakuntza duten iraskasleen kopurua igotzea
|
HELBURU ZEHATZA
|
1.4.
Helburu zehatza: Koordinazioa bultzatzea, hezkuntzaren arloan dauden ekimenak
eta programak koherenteak izan daitezen genero ikuspegiari dagokionez.
|
||
Estrategiak (zenbakia jarri)
1.4.a
|
Ekintza (deskribatu)
Hezkuntzako
programa batek genero-ikuspegia noiz duen ebazteko irizpide batzuk sortzea
gaian jakituna den persona batek dinamizatutako lan-prozesu baten bidez
(prestakuntza-akzioa delakoa)
|
Onurak
Programak kudeatzen
dituzten irakasleek argi izatea zer den genero-ikuspegia programa batean
txertatzea
Prozesu
operatiboak izatea zentruan
Denek
irizpide berdinak jarraitzea
Aurrera eramango
diren programek genero-ikuspegia txertatzeko pistak bezala erabili daiteke
|
Lorpen adierazleak
Proiektu
batean genero-ikuspegia txertatzea zer den ezagutzea
Genero-ikuspegia
txertatzeko irizpideak izatea
Ikastetxeko
proiektu gehiagotan genero-ikuspegia txertatzea modu egokian
|
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina