LEGEDIARI BURUZ HAUSNARTZEN
Araudia, bai berdintasunaren ingurukoa baita hezkuntzako berariazkoa ere, bat
datoz hezkuntza-sistemako ondorengo dimentsioetan esku hartzeko premia azpimarratzeko orduan,
emakume eta gizonen aukera- berdintasunean aurre egin ahal izateko.
Hezkuntza-sistemaren printzipio eta
balioak (4. art.).
Genero-indarkeriaren aurka osoko babesa emateko neurri bezala, ikasketa bi
proposatzen ditu: batetik, gatazkak modu baketsuan konpontzeko metodoen
ikasketa eta, honekin batera, aniztasunean eta emakume eta gizonen arteko eskubide
eta aukera berdinen errespetuan oinarritutako elkarbizitzarako ereduen
ikasketa
Curriculuma eta material didaktikoak (6. art.) Hezkuntza-administrazioek
estereotipo sexista edo bereizkeriazkoak ezabatu eta gizonek nahiz emakumeek
balio bera dutela sustatzen direla zaindu beharko dute .
· Pertsonak, prestakuntza eta egiturak. ( 5. art.): “Administrazioak
genero indarkeriagatik desplazaturik topatzen diren neska-mutilak berehalako
eskolarizazioa prestatua izan beharko dute”, eta 7. art.: “Hezkuntza-administrazioek
behar diren neurriak hartuko dituzte, irakaslegoaren hasierako eta etengabeko
prestakuntza-planetan berdintasun-arloko prestakuntza berezia ezar dadin”. 8.
Eta 9. artikuluetan eskola kontseiluei berdintasuna sustatzeko neurriak
hartzeko eskatzen die eta ikuskaritzari aurreko guztia bete eta aplikatzeko
ardura hartzea.
(Hezkidetzaren marko legala. Hezkidetza EAEn. I blokea 6. Astea. Hezkidetzan Esku Hartzen ikastaro
osagarria).
Emakume eta gizonen arteko berdintasuna , bi sexuen aukera eta tratu
berdintasuna bermatzea, sexuan oinarritutako bereizketarik gabe arlo publikoan
zein pribatuan. Genero-rolak edo estereotipoak
alde batera utzita , aukera-berdintasuna
arlo sozial, kultural, politiko eta ekonomikoan.
Material hezkidetzailea emakume eta gizonen presentzia kopuruan eta baita
balorazioan parekatuta islatu behar du,
espazio guztietan (publiko zein pribatuan). Bertan, agertzen diren
pertsona, hizkuntza eta jardueretan(testu,
irudi, kanta, ipuinak…) bereizketa sexistarik eman gabe.
Hezkuntzak ikasleen formazioa integrala lortzea du helburu eta hezkidetza
guztiz beharrezkoa da horretarako, beraz, Institutuan
lantzeko erroken artean hauek izan daitezke:
- Klaustroaren prestakuntza, ikastetxean genero- ikuspegia hedatzeko.
- Ikas materialek, erabiltzen dituzten ereduak aztertu eta emakumeen presentzia eta ematen zaion balorea aztertu eta orekatu .
- Testu liburuetan / idazkietan/ Irudietan/ ikus entzunezkoetan agertzen diren adibide matxistak detektatu, ikasleekin komentatu, hausnartu, kritikatu eta zuzendu.
- Klaseko interakzioetan, edo aukera ematen duen gune guztietan jokabide sexistaz jabetu eta hausnartu.
- Hizkuntzaren erabilera egokia sustatu, hizkuntza ez-sexista erabiliz.
- Ikasleak orientatzean, rol finkoetatik aldendu.
- Autozaintza, elkarzaintza eta besteen zaintza integratu.
- Gelako ordezkariak, ordezkari berdeak (Agenda 21eko ordezkariak), eusliderrak eta bizikidetza- behatokian neska eta mutilen parekotasuna ziurtatu.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina