NOLAKO ESKOLA NAHI DUGU:
1.- Sexuaren araberako estereotipoak eta rolak ezabatzen lagunduko duten berdintsunezko harremanak sustatuko dituena, sexu bateko zein besteko ikasleei beren burua erabat garatzeko aukerak eskeiniko zaizkiela bermatzeko, baina bakoitzaren identitea oinarri hartuta, eta ez inposatutako ereduak.
2.- Curriculumean txertatuko dituena emakumeen jakintza eta emakumeen jakintza eta emakumeek gizadiaren garapenari egin dioten ekarpen social, zientifiko eta historikoa.
3.- Ikasleen autonomia indartuko duela, bizi proiektu autonomo bat izan dezaten eta beren egungo eta etorkizuneko beharrizanen ardura har dezaten, bai arlo publikoan bai pribatuan, hala etxeko lanetan nola persona zaintzeko orduan.
4.- Ikasle guztiek hezkuntza- sisteman jarraituko dutela bultzatuko dueña, garaia baino lehen eskola utz dezaten eragotziz eta genero, gizarte, ekonomia, cultura, etnia edo gaitasun maila desberdinengatik sortzen diren zailtasunak hausteari arreta berezia eskeiniz.
5.- Orientazioa eskeiniko duena, aukera akademikoak oinarritutako baldintzapenik Gabe egin daitezen.
6.- Genero indarkeria eta sexismoa sorburu duten indarkeria mota guztien prebentzioan aktiboki lan egingo duena.
7.- Emakumeen aurkako indarkeriazko kasuen detekzio goiztiarran parte hartuko duena.
8.- Aniztasunean eta emakume eta gizonen aukera- berdintasunaren errespetua eta sexu edentitateen eta joeren errespetuan oinarritutako bizikidetza ereduak sustatuko dituena, gizarteko aurreiritziak eta inposizioak baztertuz.
9.- Espasio seguru eta orekatua ikasle guztientzat, sexu joera, sexu identitatea edi genero- identitatearengatiko era guztietako bazterkeria, jazarpen edota erasoetatik babestuta sentituko diren espazioa.
10.- Ikasleei beren harremanak berdintasunetik, errespetutik, alaitasunetik, askatasunetik… bizitzen lagunduko diena, jarrera bortitzak, matxistak, homofobikoak, lesbofobikoak eta transfobikoak gaindituz.
HELBURU OROKORRAK:
1.- Eskola- eredu hau hezkidetzarako hornitu behar dugu era koordinatu batean egiturez eta pertsonez.
2.- Eraldaketa- prosezuak butzatzea hezkidetzazko eskola baterantz joateko.
3.- Genero indarkeria eta sexismoa sorburu duten indarkeria- mota guztiak prebenitzea, garaiz detektatzeko eta horiei erantzun eraginkorra emateko mekanismoak abian jartzea.
HELBURU ZEHATZAK.
1.- Irakasleak eta hezkuntza- komunitatea trebatzea, bere esku- hartzeak hezkidetza eta genero- indarkeriaren prebentzioa haintzat hartuz egingo direla bermatzeko.
2.- Ikastetxean hezkidetza eta berdintasuna aldeko neurriak.
3.- Koordinazioa bultzatzea ekimenak eta programak koherenteak izan daitezen genero ikuspegiari dagokionez..
4.- Ikastetxeak beren kulturan, politikan eta jardunbideetan genero ikuspegia txertatu.
5.- Tutoretza eta orientazio- planetan genero- ikuspegia txertatu.
6.- Eskola- komunitateko arlo ezberdinen arteko lankidetza bultzatzea.
7.- Genero- indarkeriaren sozializaio prebentiboa sustatzea.
8.- Genero- indarkeria eta sexismoa sorburu duten indarkeria- mota guztiei azker eta eraginkorki erantzuteko mekanismoa sortu.
1.-HELBURU OROKORRA: Eskola- eredu hau hezkidetzarako hornitu behar dugu era koordinatu batean egiturez eta pertsonez.
1.1.- HELBURU ZEHATZA:Irakasleak eta hezkuntza- komunitatea trebatzea, bere esku- hartzeak hezkidetza eta genero- indarkeriaren prebentzioa haintzat hartuz egingo direla bermatzeko.
EKINTZAK:
- Genero- indarkeriaren prebentzioari buruzko zonako mintegian parte hartu (Hezkidetza arduraduna).
- Genero indarkeriari buruzko moduloan parte hartu (Hezkidetza arduraduna).
- Etengabeko prestakuntza planean hezkuntzari, aniztasun afektibo- sexualari eta genero- indarkeriari buruzko ikastaroetan parte hartu (Hezkidetza arduraduna. Irakasleak).ONURAK: zentru ezberdineko esperientziak partekatzea.LORPEN ADIERAZLEAK: elkarlanaren sustapena eta iraunkortasuna.
1.2.- Ikastetxean hezkidetza eta berdintasuna aldeko neurriak.
EKINTZA:
- Hezkidetza batzordea osatu.ONURAK: konplizidadea lana egiteko oinarrizko tresna.LORPEN ADIERAZLEAK: lan taldearen iraunkortasuna.
1.3.-Koordinazioa bultzatzea ekimenak eta programak koherenteak izan daitezen genero ikuspegiari dagokionez
EKINTZA:
- Programazioetanetan genero ikuspuntua kontuan izan dela ziurtatu.ONURAK: emakumeek egindako ekarpenak disziplina ezberdinetan adierazi, ikasleen ezgutza naturala bezela barneratzeko.LORPEN ADIERAZLEAK: disziplina ezberdineko programazioetan txertaketa sistematikoa.
2. HELBURU OROKORRA: Eraldaketa- prosezuak butzatzea hezkidetzazko eskola baterantz joateko.
2.1.- HELBURU ZEHATZA:Ikastetxeak beren kulturan, politikan eta jardunbideetan genero ikuspegia txertatu.
EKINTZAK:
- Emakumeen jakintza eta emakumeek gizadiaren garapenari egin dioten ekarpen social, zientifiko eta historikoa programazioetan kontuan hartu.
- Tutoritzan emakumeen eta gizonen berdintasunari buruzko edukietan sakondu.
- Data esanguratsuetan ekintzak antolatu:
Azaroaren 25ean, emakumeen aurkako indarkeria kontrako nazioarteko eguna.
Martxoaren 8an, emakume langileon eguna.
Maiatzak 17, LGTB fobiaren aurkako nazioarteko eguna.
- IHP, AJA, etb., hezkidetza ikuspuntutik aztertu.
- Ikastetxearen dokumentazioa aztertu.
- Materialak hezkidetza ikuspuntutik aztertuONURAK:errealitatearen disgnostiko errealatik abiatuta, eskuhartze eraginkorrak antolatu ikastetxe esparru guztietan.LORPEN ADIERAZLEAK: UKP-n urtero zehaztatzea.
3.- HELBURU OROKORRA:Tutoretza eta orientazio- planetan genero- ikuspegia txertatu.
EKINTZAK
- Tutoretza genero- ikuspuntutik lantzeko materiala eta orientabideak.
- Ikasketak aukeratzeko orientazio hezkidetzailea garatu.ONURAK: ikasleek estereotipotik at bere ikasketak aukeratzea.LORPEN ADIERAZLEAK: ikasturteko matrikulen azterketa eta aldaketen balorazioa..
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina