2015/11/27

Legedia gugana hurbiltzen

Legedia gugana hurbiltzen

B. AUKERA

Bigarren helburu estrategikoa aukeratu dut.

ESKOLA MISTOAN ERALDAKETA-PROZESUAK BULTZATZEA HEZKIDETZAZKO ESKOLA BATERANTZ JOATEKO.

Helburu espezifikoak:

1. Ikastetxeek beren kulturan, politiketan eta jardunbideetan genero-ikuspegia txerta dezaten bultzatzea.

Ekintza:
Ikastetxe mailan, hau da, dokumentu guztietan hizkuntza zaindu, curriculuma berraztertzea genero-ikuspegia aintzat hartuz, ikasliburu eta material didaktiko inklusiboak eta hezkidetzaren aldekoak aukeratzea, familiak hezkidetzan inplikatzea.
Askotan ez da erraza ikasliburu eta material didaktiko inklusiboak aurkitzea hori dela eta nik proposatuko nuke irakasle bakoitzak bere materiala egitea eta erabili baina ez anexo moduan baizik eta naturaltasunez, hau da, Hizkuntza ematerakoan, gaztelania, euskera edo ingelesa, publizitate gaian ikuspegi kritiko eman, iragarkiak aztertu.
Ikasgai guztietan emakumeak agerian jartzea, baina batean, literaturan, proposatuko nukeena honako hau da:
Ikasleek ikerketa bat egin dezaten,  Historian zehar emakumeek egindako lanak bilatzea, haiek ikusteko emakumeek betidanik idazleak, margolariak, musikagileak, matematika, zientifikoak,... egon direla baina patriarkatuak emakumeen lanei ez die garrantzirik eman eta izkututa geratu dira, gizonen atzean.
Ikasle bakoitzak edozein arlotako emakume baten biografia bat aukeratu eta gelako blogean eskegi gainontzeko ikasleek irakurtzeko eta ikasteko.

Onurak:
Benetazko historia ezagutzea, beren ikasketak aberaztea, pertsona hobeagoak emakumeenganako errespetoa izango dute eta.

Lorpen adierazleak:
-Ikasleen sentsibilizazioa hezkidetzan.

2. Tutoretza eta orientazio-planetan genero-ikuspegia txertatzea.

Pertsona balio sexistak dituen gizarte batean hezi gara, eta genero jakin baten arabera sozializatu. Beharrezkoa da sozializazio berezi eta sexista horri antzematea, jakiteko noiz mugatzen dizkigun gure jokabideak, gure bizi eta lanbide-itxaropenak, gure gaitasunak... Eurydice azterlanak dioenez, irakasleek uste dute berdin tratatzen dituztela neskak eta mutilak, baina praktikan eta modu inkontzientean, pasibotasuna eta konformismoa sustatzen dute neskengan, eta independentzia eta banakotasuna mutilengan.
Hori dela eta honako ekintza hau proposatuko nuke:
Ikastetxeko orientatzaieak irakasleriarekin "Las desigualdades de género en la elección de itinerarios" Cuadernos de Pedagogia aldizkariaren artikuluari buruzko tertulia dialogikoa egitea, irakasleriak aurreko esandaz hausnartzeko eta horren ondorioz ezberdintasun horrekin amaitzeko akordio batzuetara ailegatzea.
Aipatutako artikuluarekin ikasleekin tertulia bat egitea itinerarioei dagozkien mitoak desagertzeko eta ikasle guztiek itinerarioak aske aukeratzeko.

Onurak:

 Neskek estereotiporik gabe  itinerario  aukeratuko dute, beraz nesken autoestima eta autokonfidantza handiagoa izango da, libreagoak ere izngo dira.

Lorpen adierzleak:

Itinerarioa aukeratzeko moentuan eraldaketak daudela.

3. Eskola-komunitateko arlo ezberdinen arteko lankidetza bultzatzea.

Ekintza:

Familiekin aurreko artikuluarekin terulia egitea. Azterlanen arabera hezkidetza familiekin lantzen dugunean ikasleengan eragina handiagoa dauka.

Onurak:

Familien inplikazioak eraldaketa handia lortzen da.

Lorpen adierazleak:


Hezkidetzazko eskolarantz urratsak ematen direla.
 








 




iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina