2015/11/25

LEGEDIAK, ZER ONURAK EKARRI DIZKIGU?



LEGEDIAK, ZER ONURAK EKARRI DIZKIGU?

Historian zehar berdintasunaren inguruko Legediak onura handiak ekarri dizkio hezkidetzari. Aurrerapen asko eman badira ere, oraindik ere parekotasun erreala lortzeko bide luzea dugu. Mendebaldeko herrialdeetan batik bat nabariagoak dira legedi hauek. Izan ere, garatu gabeko herrialdeetan gu baino egoera larriagotan daude.
Legediek emakumeen eskubideen aldarrikapenei erantzuten diote hein handi batean eta hauei esker gure gizartean babesa ematen die emakumeei. Lege batek beste baten ondorioa izan, kate baten antzera beti ere eskubide berdinak lortzearren.

Nire ustez, asko zor diegu lege horien atzean egon diren teoriko eta pentsalariei. Azken finean, legeak gizartearen aldarrikapenen isla dira. Beraz, horiei guztiei esker gaur egun ditugu egungo babesa. Nahiz eta hau nahikoa ez izan, alde positiboari begiratzea da nire bizitzako aburua, horregatik, esker mila horiek guztiak idatzi eta pentsatu dutenei.
            “Emakume eta gizonen arteko berdintasuna” gizartean bereizketarik ez izatean datza. Generoen oinarritutako bereizketak baztertzean datza. Gizartean aukera berdin berdinak izatean datza, lan munduko eremuan zein esparru pertsonalean. Parekotasun erreala izatean datza.
“Material hezkidetzailea”z ari garenean, hezkuntza munduan erabiltzen diren baliabide anitzen trataera ez sexistan datza. Begirunez zaindu ditugun materialak ikuspegi ez sexista batetik, konziente izanik gizarte sexista batean bizitzeagatik horren eragin nabarmena ageri dela nonahi.






Ikastetxean lantzeko erronkak asko egon badaiteke ere, bakar batean zentratuko nuke: indarrean ditugun legeak behar bezala betetzea. Hori bete ez ezean, ondorioak ekartzea eta dagokion erakundeari betearaztea. Ikastetxeetan gizartean gertatzen denaren mikrokosmos txiki bat besterik ez da. Egon badaude emakumeen berdintasuna babesten duten legeek baina gizartearen joeraz, oraindik ere jarraitzen dugu botere androzentrikoen menpe eta gizonek bere boterea askatzen ez duten bitartean eta emakumearen eskubide guztiak onartzen ez dituzten bitartean, jai dugu. Beraz, ikastetxeetan irakasle-gizonak konzientziatu behar dira gizarte justuago eta parekideago baten aldarrikatzaileak bihurtu. Adibide positiboak daude ikastetxea askotan eta horretarako hezkidetza proiektuek asko lagundu diela esan beharra dago.


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina