Emakume eta gizonen arteko berdintasuna legediaren printzipio bat da eta sexuen araberako diskriminazio eza proposatzen du.
Hiritar guztien berdintasuna da Demokrazia sistemaren oinarri bat ideia hau babestua izateko legedian prozesu luze bat behar izan da. Legedi hau nazioarteko hitzarmenetan eta konferentzietan garatuz joan da.
Zehazki NBE-an eta Europako Batasunean erakunde ezberdinak sortu dira emakumeen defentsarako eta sustapenerako legeak egiteko. Europar politika hauek estatu parte hartzaile bakoitzean forma ezberdinak hartzen dituzte.
Gure erkidegoak marko horretaz baliatuz legeri anitza du emakume eta gizonen arteko aukera eta tratu berdina lortzeko .Legeri horretaz baliatzen gara hezkuntzan ikuspegi hezkidetzailearekin lan egiteko.
- Euskal Eskola Publikoaren Legea.
- Milurteko Aitorpena, (2000ko iraila)
- Genero Indarkeriaren Aurkako Babes Osorako Neurrien Legeak (2004ko abenduaren 28a)
- Euskadiko Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako Legeak (2005ko otsailaren 18a)
- Hezkuntzari Buruzko Lege Organikoak (2006ko maiatzaren 3a)
Aurreko legeria guztia laburbilduz, hezkuntzaren helburu orokorra “irakasten denaren hezkidetzazko izaera bermatzea” izango dela nabaria da. Ikasleei formazio integrala eskainiko zaie.
Hortarako, baliabideak behar ditugu, material hezkidetzailea eta nere ustez lan jarraia. Hau da abian jarri den plana:...... asmo hutsean gera ez dadin erakunde guztien konpromisoa eta baliabideak luzaroan lan serioa egin ahal izateko.
- Irakasleen formazioa unibertsitatetik hasita.
- Ikastetxeetako irakasle eta batez ere zuzendaritza taldeen formazio sendoa.
- Baliabidea ekonomikoak material hezkidetzaileak egin ahal izateko: ipuinen eta beste baliabideen itzulpena ( mintegian hainbatetan entzuten den aldarrikapena).
- Mintegi iraunkorrak berritzeguneetan: lan hau aurrera eramango duten irakasleek baliabideak jaso eta sortu ahal izateko.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina